La UdL acull el 30è aniversari de les editorials universitàries espanyoles

Amb més d'un centenar de representants de 69 institucions

editorialsuniversitaries2016
Imatge de la reunió celebrada l'any passat / Foto: UNE

Més d'un centenar d'editors universitaris procedents de 69 universitats i centres de recerca espanyols es reuniran a la Universitat de Lleida (UdL) els dies 16 i 17 de novembre per celebrar el trentè aniversari de la fundació de la seua associació en la Unió d'Editorials Universitàries Espanyoles (UNE).

L'edició acadèmica davant dels nous reptes de l'ecosistema universitari és el lema de la 37a Assemblea, que inclou conferències i taules redones sobre temes com ara la innovació en el model digital o els drets d'autor des de la perspectiva de l'accés obert. També es lliuraran els 20ens Premis Nacionals d'Edició Universitària, que reconeixen les millors obres publicades al 2016.

El rector de la UdL, Roberto Fernández, i la presidenta de la UNE, Ana Isabel González, oferiran una RODA DE PREMSA aquest dimecres 15 de novembre, per presentar els actes. Serà a partir de les 14.00h a la Sala de Reunions del Rectorat. Els acompanyaran el responsable de Relacions Institucionals de la UNE, Lluís Pastor, i el responsable d'Edicions i Publicacions de la UdL, Javier de Castro. Mentre, el lliurament dels premis UNE tindrà lloc dijous, 16 de novembre, a las 16.00h, al restaurant La Masia de Lleida.

La UNE va ser creada al 1987 per les editorials i serveis de publicacions de les universitats per representar, gestionar, fomentar i defensar els interessos generals de l'edició universitària en els àmbits nacional, europeu i internacional. Actualment és el primer grup d'edició acadèmica d'Espanya ja que publica el 30% del total de llibres d'aquest àmbit que es publiquen al país i representa el 33,6% del fons viu. Segons l'última edició de l'informe Les editorials universitàries en xifres, en l'últim any comptabilitzat (2015), els segells universitaris van publicar 4.681 títols, un 5,4% més que en 2010. D'ells, 4.093 van ser novetats (87,4%) i 588 reedicions (12,6%). Aquestes dades confirmen a la universitat espanyola com el principal actor en la difusió del coneixement al nostre país.

Text: Prensa UNE / Premsa UdL