La UdL acull 270 alumnes de mobilitat aquest curs

El rector rep una representació de l'estudiantat que arriba el segon semestre

mobilitatUdL2014
La recepció ha tingut lloc al Saló Víctor Siurana / Foto: UdL

La Universitat de Lleida (UdL) acull un total de 270 alumnes de mobilitat durant aquest curs; dels quals 245 provenen de 26 països diferents d'Europa, Amèrica i Àsia. Per primer cop, la UdL rep estudiants Kazakhs. Són dos alumnes de la Universitat Nacional Agrària Kazakha, que cursaran estudis a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA). Aquests són els darrers Erasmus que estatja la UdL dins del programa Longlife Learning, ja que a partir del curs vinent aquest s'enquadrarà dins el nou Erasmus+.

El rector, Roberto Fernández, ha rebut avui una representació dels 97 estudiants de mobilitat internacional que arriben a Lleida per cursar el segon semestre del curs. D'aquests, 45 pertanyen al Programa de Mobilitat UdL (intercanvis amb països de fora d'Europa); 44, al programa Erasmus estudis (intercanvis amb universitats europees) i 8, a un programa de mobilitat específic amb la Universitat de Celaya (Mèxic).

De fet, els mexicans són el col·lectiu més nombrós entre l'alumnat que arriba a la UdL aquest segon semestre. En total, són 41. Els segueixen els italians (13) i els francesos (8). Analitzant les dades per centres, la Facultat de Dret i Economia és la que acull més estudiantat forà de mobilitat (33), seguida per la Facultat de Lletres (20) i l'ETSEA (13). La Facultat de Medicina n'acull 12; l'Escola Politècnica Superior, 9; la Facultat d'Infermeria, 6 i la Facultat de Ciències de l'Educació, 4.

A l'acte institucional, en què l'alumnat ha rebut els certificats de català, també han participat la vicerectora de Relacions Internacionals, Àstrid Ballesta, i la directora de l'Institut de Llengües, Marta Giné.