La UdL aconsegueix gairebé 3 milions del Ministeri per a recerca

Un total de 21 projectes de l'ETSEAiFidV, Lletres, Medicina i l'EPS

reecrca salut
La proposta amb més finançament és de Medicina / Foto: Jordi V. Pou

Aquesta imatge no pot ser arxivada ni reutilitzar-se per a qualsevol altra informació

Fins a 21 projectes de la Universitat de Lleida (UdL) han obtingut finançament del Ministeri de Ciència i Innovació en la darrera convocatòria de Generació de Coneixement, corresponent al 2021. En total, sumen 2.965.710 euros, el que suposa un augment del 34,88% dels fons concedits l'any anterior (1.931.160€). La quantitat aconseguida representa el 72,08% dels diners sol·licitats, pel 67,26% de 2020. El centre amb més projectes finançats és l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària i Forestal i de Veterinària (ETSEAiFidV), amb 10; seguida per la Facultat de Lletres, amb 5. Tant l'Escola Politècnica Superior (EPS) com la Facultat de Medicina en tenen 3 cadascuna.

Es tracta de la resolució provisional l'Agència Estatal d'Investigació (AEI) sobre els Projectes de Generació de Coneixement, que s'emmarquen en el Programa Estatal per a Impulsar la Investigació Científic-Tècnica i la seua Transferència, del Pla Estatal d'Investigació Científica, Tècnica i d'Innovació 2021-2023. Els projectes de la UdL han obtingut entre 24.000 i 266.000 euros, molts d'ells amb part de finançament europeu. La majoria es desenvoluparan en el termini de 3 anys, tot i que alguns ho faran en 4.

Entre els projectes de la Universitat de Lleida seleccionats en aquesta convocatòria del Ministeri trobem temàtiques diverses com ara la inclusió socioespacial en barris vulnerables,  els efectes del canvi climàtic sobre les malalties forestals dels boscos de muntanya, les estratègies de descarbonització que integren l'emmagatzematge d'energia tèrmica o la protecció de cultius de precisió. El que ha aconseguit més finançament està relacionat amb l'atròfia muscular espinal.

La vicerectora de Recerca i Transferència de la UdL, Olga Martín Belloso, ha agraït l'esforç a totes les investigadores i investigadors participants en la convocatòria, encara que no hagin obtingut finançament estatal. "Us encoratgem a seguir treballant per consolidar aquesta trajectòria i fer noves propostes engrescadores que puguin ser finançades i que ens permetin desenvolupar les nostres capacitats", ha destacat.

MÉS INFORMACIÓ:

Resolució provisional dels projectes Generación de Conocimiento