La UdL acull uns 400 estudiants forans al llarg d'aquest curs

Benvinguda institucional a l'alumnat de mobilitat del segon semestre

mobilitat2019UdLsegonquadrimestre
L'acte ha tingut lloc al Saló Víctor Siurana / Foto: UdL
La Universitat de Lleida (UdL) rep un total de 414 alumnes de mobilitat durant aquest curs 2018-2019, una xifra similar a l'any anterior (410), segons les dades de la unitat de Relacions Internacionals. La vicerectora d'Estudiants, Neus Vila, i la de Relacions Internacionals i Cooperació de la UdL, Àstrid Ballesta, han rebut aquest vespre al Saló Víctor Siurana del Rectorat una representació dels 174 alumnes de 30 països que venen a Lleida per estudiar la recta final de curs.

La majoria d'aquest grup seguirà les classes a l'Escola Politècnica Superior (EPS), 36; seguida de la Facultat de Dret, Economia i Turisme (FDET), amb 34 i de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA), amb 32. La Facultat de Lletres en rep 19, igual que la de Medicina, mentre que la Facultat d'Infermeria i Fisioteràpia, 14 i la d'Educació, Psicologia i Treball Social, 14. Completen el llistat dos centres adscrits: l'Escola de Turisme Ostelea, a Barcelona i l'INEFC-Lleida, que rebran dos i un alumnes de mobilitat, respectivament.

Per nacionalitats, els col·lectius més nombrosos en aquesta recta final de curs seran l'alumnat mexicà, 34; italià, 31; brasiler, 19; i francès, 12. Quant a les vies de procedència, els programes de mobilitat pròpia de la UdL aporten 77 estudiants estrangers, mentre el conegut Erasmus en suma 90 en les diferents modalitats (estudis entre països Erasmus, 67, amb països no Erasmus, 14; i pràctiques de països Erasmus, 9). A aquests cal sumar els 5 visitants i els 2 del programa SICUE.

L'acte de benvinguda ha inclòs una actuació musical a càrrec de l'UniCorn, cor de la Universitat de Lleida i exhibicions de la Colla Dolç Infern del Grup Sardanista Montserrat de Lleida i de la Colla Castellera Los Marracos de la UdL.
Carregant el reproductor...