La UdL, a la xarxa estatal de benestar animal

Aplega una vintena d’universitats i centres de recerca d'arreu de l'Estat

vaques portada
La xarxa s'ocuparà del benestar animal. Foto: ETSEA-UdL

La Universitat de Lleida (UdL) és una de les promotores de la recentment creada Xarxa Científica en Benestar Animal (CIBA), que aplega investigadores i investigadors de 20 universitats i centres de recerca d’arreu de l’Estat espanyol. Entre els seus objectius, incentivar la col·laboració, compartir avanços obtinguts en projectes de recerca i facilitar la comunicació amb agents externs.

La iniciativa parteix de la UdL, l'Institut Valencià de Recerques Agràries (IVIA), la Universitat Autònoma de Barcelona i l'Institut Basc d'Investigacions Agràries (Neiker). També hi formen part l’Institut Tecnològic Agrari de Castella Lleó, l'Institut Nacional d’Investigació i Tecnologia Agrària i Alimentària (INIA), el CSIC, l'Institut de Recerca i Tecnologies Agroalimentària (IRTA), el Centre d'Investigacions Científiques i Tecnològiques d'Extremadura i les universitats de Saragossa, Santiago de Compostela, Vigo, Politècnica de Madrid, Lleó, Miguel Hernández d’Elx, Salamanca, Cadis, Còrdova, Complutense de Madrid, Múrcia i Cardenal Herrera.

La Xarxa CIBA s’ha presentat aquesta setmana coincidint amb les 19es Jornades AIDA sobre Producció Animal, organitzades per l'Associació Interprofessional per al Desenvolupament Agrari. També van celebrar un taller d'intercanvi científic estructurat en grups de discussió, amb la finalitat d'identificar àrees prioritàries de recerca en benestar animal i discutir les possibles necessitats i limitacions perquè la investigació es dugui a terme a nivell estatal.

MÉS INFORMACIÓ:

Xarxa CIBA