La Nit dels Investigadors duplica oferta per facilitar la participació

Onze tallers i cinc xerrades diferents que es repeteixen matí i tarda

La Universitat de Lleida (UdL) acollirà aquest dissabte, 23 de setembre, una nova edició de la Nit dels Investigadors. Organitzada pels centres de recerca propis de la UdL, INDEST i INSPIRES, aquest any duplica l'oferta, que es repetirà en horari de matí i tarda per afavorir la participació de persones de totes les edats. Les activitats, que tindran lloc al campus de Cappont, són gratuïtes. Només cal inscriure's a la web researchersnight.udl.cat, que ja compta amb més de 600 apuntats per aquesta edició.

El programa arrenca primer torn a les 10 del matí i el segon, a les 5 de la tarda. Inclou onze tallers i cinc xerrades que s'aniran repetint en diferents horaris. La idea, segons ha explicat la directora de l'INSPIRES, Luisa F. Cabeza, és que tothom es pugui confeccionar el seu propi itinerari. Drons, impressores 3D, construcció sostenible o jocs tradicionals són només alguns dels temes.

Cabeza ha destacat que l'objectiu de la Nit dels Investigadors és "fer arribar la ciència i la tecnologia als ciutadans, que sàpiguen què fem a la Universitat i com els pot servir a casa seua". En aquest sentit, el director de l'INDEST, Fidel Molina, ha recordat que les activitats s'han planificat  "per gaudir d'una jornada en família", tenint en compte totes les edats.

Pel que fa a les xerrades, la temàtica també és diversa. Des de la seguretat a Internet i com podem estalviar en la factura elèctrica, fins al descobriment d'un quadre inèdit de Goya per part d'experts del Centre d'Art d'Època Moderna (CAEM) de la UdL.

La Nit Europea dels Investigadors se celebra en més de 280 ciutats. En el cas de la UdL, l'entrada a les activitats serà pel Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera.