La Fira UdL Treball 2022 presenta 200 ofertes laborals a l'estudiantat

Combina activitats presencials i virtuals els dies 9 i 10 de març

fira udl treball
Les firmes presents a Cappont / Foto: UdL
Un total de 101 empreses, institucions i col·legis professionals participen enguany a la Fira UdL Treball, oferint a l'estudiantat de la Universitat de Lleida unes 200 ofertes laborals. El certamen, que té lloc aquest dimecres i dijous, combina activitats presencials i virtuals, tant a la capital del Segrià com al campus Igualada-UdL. Les limitacions d'espai fan que només 46 firmes puguin prendre part a la trobada física amb les candidates i els candidats a l'àrea de Networking, al Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera, a Cappont. Tot i això, també hi ha un espai virtual per a aquest contacte amb les empreses, a través de la plataforma UdL treball.

El rector de la UdL, Jaume Puy, i la vicerectora d'Estudiants i Ocupabilitat, Montse Rué, han estat els encarregats d'inaugurar el certamen. Rué s'ha mostrat satisfeta de poder recuperar la presencialitat després del parèntesi de la pandèmia. Mentre, Puy ha destacat que la taxa d'inserció laboral dels titulats de la UdL "és la major del sistema universitari català públic". Tot i això, ha dit, "som conscients de les dificultats que teniu els joves avui per trobar feines que compleixin les vostres expectatives i per això organitzem aquesta trobada".

La vuitena edició de la Fira UdL Treball compta amb 59 firmes participants de les comarques de Ponent, 30 de la resta de Catalunya, 4 de l'Aragó, 4 d'abast estatal i 1 d'Alacant. La majoria, un total de 76, són empreses privades; tot i que també hi ha 10 institucions, 7 col·legis professionals, 3 fundacions, 2 associacions i 2 mútues. Les ofertes es concentren en tres àmbits: Ciències Socials, Lletres, Ciències de l'Educació i Ciències de la salut; Tecnologia, Industrials i Arquitectura; i Agroalimentari, Forestal i Veterinari.

El president del Consell Econòmic i Social de l'Estat i catedràtic de política econòmica de la Universitat de Barcelona, Anton Costas Comesaña, és l'encarregat de la primera conferència, que té lloc de manera presencial a l'Auditori del Centre de Cultures. L'altra xerrada tindrà lloc dijous a Igualada. El consultor en recursos humans i selecció de personal Joan Regordosa oferirà un taller sobre Com aconseguir la primera feina després de la Universitat.

El programa es complementa amb dos seminaris en línia a càrrec de la cap de Negociat d'Orientació Laboral de la Universitat de Lleida, Teresa Parache, i el director de projectes de desenvolupament organitzatiu en Adapta Gestión, Juan Francisco de la Fuente.

MÉS INFORMACIÓ: