L'ETSEA participa en la 1a Olimpíada Agroalimentària estatal

Estudiantat de Batxillerat pot fer proves de tres branques diferents

biologiaUdL
Una de les matèries és la biologia Foto: UdL

L'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA) de la Universitat de Lleida (UdL) participa enguany en l'organització de la primera Olimpíada Agroalimentària i Agroambiental que es fa a nivell de tot l'Estat espanyol, juntament amb 8 centres més. Alumnat de segon de Batxillerat pot fer proves de tres branques diferents: Biologia, Ciències de la Terra i del Medi Ambient, i Tecnologia Industrial. La fase regional està convocada pel proper dimarts, 19 de maig, per la tarda al campus de l'ETSEA.

Els exàmens, comuns a totes les províncies, se centren en els continguts inclosos en el temari oficial impartit en les assignatures de Batxillerat. Hi ha premis per als dos primers classificats de cadascuna de les categories, dotats amb 300 euros pel millor i 150 pel segon, a més de la participació en la final estatal. Dels tres guanyadors de l'ETSEA de la UdL, el millor classificat en aquesta darrera prova podrà gaudir de matricula gratuïta durant el primer curs dels seus estudis en qualsevol de les titulacions de Grau impartides al centre: Biotecnologia, Ciència i Tecnologia d'Aliments, Enginyeria Agrària i Alimentària, Enginyeria Forestal o Doble Grau en Veterinària i en Ciència i Producció Animal.

L'objectiu d'aquesta olimpíada és fomentar el interès dels estudiants cap a les carreres universitàries que persegueixen formar titulats tècnics en els àmbits relacionats amb el sector agroalimentari i agroambiental, especialment en aquells propis de les ciències i enginyeries agràries, les ciències forestals, la tecnologia d'aliments, la ciència i producció animal i la biotecnologia aplicada a l'àmbit agroalimentari.

L'Escola d'Enginyeria Agrària de Cartagena va posar en marxa aquesta iniciativa ara fa 5 anys. Aquest 2015 s'han afegit més centres d'arreu del territori espanyol: Lleida, Badajoz, Burgos, Lleó, Madrid, Salamanca, València i Valladolid. Això permetrà fer una final estatal per primer cop. Tindrà lloc a finals de juny a la capital de l'Estat.

I Olimpíada Agroalimentària i Agroambiental de l'ETSEA