L'Audisons celebra el desè aniversari

Representacions amb alumnes de la UdL i la Banda Municipal

Audisons 2015 / Foto: Auditori Municipal Enric Granados

Una seixantena d'alumnes de tercer curs del grau de Primària de la Universitat de Lleida (UdL) prenen part en les representacions per a escolars que tindran lloc a l'Auditori Enric Granados demà dimecres, 16 de març, amb la Banda Municipal.  Welcome friends! marca el desè aniversari d'aquest projecte Audisons, fruit de la col·laboració entre la UdL i la regidoria de les polítiques a favor de la Creativitat, la Cultura, l'Educació i els Esports de la Paeria. L'espectacle combina obres d'autors clàssics com Nikolái Rimski-Kórsakov o Georges Bizet amb altres més contemporanis, com John Lennon o Joan Manel Serrat.

L'estudiantat de l'assignatura de Didàctica de l'expressió artística - impartida pels professors M. Alba Herrera, Jordi Cano i Francesc Jové- realitza l'espectacle a partir de la teoria que s'ha treballat a classe. "Pensen com adaptar les obres als nens que seran el seu públic i com fer que l'audició sigui agradable, entenedora, engrescadora i útil", explica Herrera. "Analitzen les obres musicals i creen escenificacions, coreografies, aprenen com ensenyar cançons en directe als nens i quins aspectes de l'audició cal explicar i com fer-ho, per a què sigui entenedora", afegeix.

Welcome friends! planteja un viatge musical per escenaris com ara la Xina, l'Àfrica subsahariana, els països àrabs i Amèrica del Sud. Les audicions per a escolars de tercer de Primària de diferents escoles de la ciutat de Lleida tindran lloc el dia 16, a les 9.40h, les 10.50h i les 11.55h. Els nens treballen aspectes com la direccionalitat de la melodia o l'estructura de la cançó pop.

Programa Audisons 2016