L'ACUP exigeix que es deixi la universitat al marge de la pugna política

Demana que no la utilitzin "com a arma llancívola" arran dels escàndols per màsters i tesis doctorals

comunicat-acup-1
Associació Catalana d'Universitats Públiques

Comunicat de l'Associació Catalana d'Universitats Públiques (ACUP):

"En relació amb els casos que afecten titulacions universitàries de diferents responsables polítics i un institut (dissolt) de la Universitat Rey Juan Carlos, l'Associació Catalana d’Universitats Públiques (ACUP) vol deixar clar que:

1. Les irregularitats o delictes que les autoritats pertinents investiguen afecten casos concrets i puntuals que cal considerar absolutament excepcionals.

2. Els controls de les universitats per a garantir el bon funcionament, el rigor i l'exigència en les seues titulacions són exhaustius. De fet, les universitats són la institució pública del país més avaluada (professorat, agències de qualitat, processos de certificació de les titulacions, tribunals de tesis doctorals o treballs finals de màster, inspeccions, auditories, etc.).

3. Demanem al conjunt dels polítics i representants públics que no utilitzin la universitat com a arma llancívola, perquè el que hi ha en risc és la reputació del sistema, i això també afecta la seua projecció internacional.

4. La universitat garanteix la igualtat d'oportunitats i permet al conjunt de la ciutadania millorar el seu nivell formatiu. És un pilar fonamental de la nostra societat i no es pot qüestionar en conjunt per casos aïllats com els que van sortint a la llum pública.

5. La universitat té necessitats importants a les quals no es dedica ni prou temps ni prou atenció (finançament, autonomia universitària, envelliment de les plantilles, etc.).

Exigim que els governants atenguin les necessitats i ajudin a resoldre els problemes de fons de la universitat."

L'Associació Catalana d'Universitats Públiques (ACUP) aplega la Universitat de Lleida (UdL), la Universitat de Barcelona (UB), la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), la Universitat Pompeu Fabra (UPF), la Universitat de Girona (UdG), la Universitat Rovira i Virgili (URV) i la Universitat Oberta de Catalunya (UOC).