José Antonio Mayoral, nou president del consorci Campus Iberus

El rector de la Universitat de Saragossa relleva en el càrrec a Jaume Puy

Mayoral
José Antonio Mayoral. FOTO: Unizar
José Antonio Mayoral Murillo, rector de la Universtat de Saragossa (Unizar) ha estat nomenat president del consorci Campus Iberus pel comitè executiu del Campus d'Excel·lència Internacional, mentre que el rector de la Universitat Pública de Navarra, Ramón Gonzalo García, ocuparà la vicepresidència. Mayoral substitueix en el càrrec al rector de la Universitat de Lleida (UdL), Jaume Puy Llorens, que ha estat al capdavant de l'ens el darrer any.

El nou president del consorci és catedràtic de Química orgànica de la Universitat de Saragossa i director de la Càtedra SOLUTEX de Química Sostenible. El seu camp de recerca gira al voltant de la catàlisi i la química sostenible i, en l'actualitat, centra el seu treball en l'ús de residus i matèries primeres renovables en l'àmbit de l'economia circular.

La presidència del Campus Iberus s'exerceix anualment de manera rotatòria entre els màxims representants de les universitats que la integren (Saragossa, Lleida, Pública de Navarra i La Rioja).

Enguany, serà la Universitat de Saragossa -l'any passat fou la UdL- la que acollirà la inauguració oficial del curs acadèmic 2021-2022 del Campus Iberus, el proper 1 d'octubre. La conferència inaugural anirà a càrrec de María José Sierra, portaveu del Ministeri de Sanitat per la pandèmia del coronavirus. Així, la pandèmia de la COVID 19 és la protagonista un any més en la inauguració del curs del Campus d'excel·lència de la Vall de l'Ebre.