Joan Viñas rep la medalla de la ciutat

L'exrector de la UdL reivindica millores en l'acollida als temporers

medalla Viñas
L'exrector, amb l'alcalde / Foto: Mario Gascón (Paeria)
L'exrector de la Universitat de Lleida (UdL), Joan Viñas Salas, ha rebut aquest divendres la Medalla de la Ciutat en un acte al Saló de Sessions de la Paeria amb 15 persones i entitats més. En nom de tots els guardonats i les guardonades, Viñas ha agraït els reconeixements i ha aprofitat el seu discurs per reivindicar millores en l'acollida als treballadors temporers.

"Cada any arriben moltes persones temporeres a buscar feina al camp i la ciutat està compromesa a donar-los-hi l'acolliment, mancant encara molt per assolir-ho de la manera que es mereixen. Sense ells i elles, la major part de la fruita es quedaria als arbres", ha recordat.

El catedràtic de Cirurgia ha manifestat que "és un deure de tota la ciutadania ser corresponsables a procurar que la nostra ciutat millori constantment i augmenti la seua qualitat de vida". En aquest sentit, ha assegurat que ha intentat "posar el seu gra de sorra en fer de Lleida una ciutat humana i acollidora".

Per la seua part, el paer en cap, Miquel Pueyo, va dir de Viñas que "ens trobem davant una persona que té un vessant professional reconegut, vinculat a la ciència i un vessant humanista i solidari que constitueix una referència de vida i de compromís". L'Ajuntament de Lleida ja el va distingir al 2016 amb la Placa al mèrit cultural o artístic. Entre els nombrosos reconeixements que ha rebut, destaquen la Creu de Sant Jordi de la Generalitat de Catalunya (2018) i la Medalla Josep Trueta (2019).

Nascut a Mataró l'any 1950, Joan Viñas és doctor en Medicina per la Universitat de Barcelona. Els seus treballs de recerca han incidit en la carcinogènesi del còlon i la bioètica. Recentment nomenat Defensor del Personal de l'Hospital Universitari Santa Maria de Lleida i l'Hospital Comarcal del Pallars (Tremp), ha estat un dels impulsors dels estudis de medicina a la UdL, així com una figura clau en la constitució de l'actual Universitat. Va ser rector de la UdL entre els anys 2003 i 2011.

La resta de les Distincions 2022 han estat per a les esportistes Ai Tsunoda, Eva Ledesma i Núria Codina; el Club Twirling Magraners; l'Àrea de la Dona de Cappont; l'Associació de Dones Intervingudes de Mama (ADIMA) i l'Associació Minerva Dona; les escoles Pràctiques I, Joan XXIII, Alba i Magraners i el Centre de Formació d'Adults Victorina Vila; l'Associació de la Festa de Moros i Cristians i els Castellers de Lleida.

Text: Comunicació Paeria / Premsa UdL