Joan Viñas, defensor del personal dels hospitals Santa Maria i del Pallars

L'exrector de la UdL ocuparà inicialment aquest càrrec durant dos anys

Joan Viñas Salas
El catedràtic de Cirurgia, ja jubilat / Foto: Comunicació ICS
L'exrector de la Universitat de Lleida (UdL), Joan Viñas Salas, ha estat nomenat Defensor del Personal de Gestió de Serveis Sanitaris (GSS), l'empresa pública que gestiona l'Hospital Universitari Santa Maria de Lleida i l'Hospital Comarcal del Pallars a Tremp. Aquesta figura, també denominada Ombudsperson, és pionera en el sistema sanitari de Catalunya, segons GSS. Per això, la seua implantació té caràcter experimental i el càrrec, una durada de dos anys.

Les seues funcions són defensar les propostes del personal en l'àmbit laboral, docent i de recerca; millorar la defensa dels drets dels treballadors de centres i serveis de GSS; promoure el benestar i el bon clima laboral; i fomentar la mediació en la prevenció i resolució de conflictes. Qualsevol persona que presti serveis a GSS podrà formular-li peticions o requerir la seua mediació.
Joan Viñas va ser rector de la UdL entre els anys 2003 i el 2011. El catedràtic de Cirurgia de la Facultat de Medicina, ja jubilat, va rebre la Creu de Sant Jordi l'any 2018 "per la seua reconeguda trajectòria professional en l'àmbit de la salut i la contribució al sistema d'educació superior i a la recerca".

Text: Comunicació ICS / Premsa UdL