Homenatge a Abel Martínez un any després de la seua mort

La UdL i Ensenyament es comprometen a treballar perquè un fet així no torni a passar

Homenatge a Abel Martínez un any després de la seua mort
La Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social ha acollit l'acte d'homenatge

La Universitat de Lleida (UdL), des de la Càtedra Educació i Adolescència que du el nom del professor que, avui fa un any, va morir per l'agressió d’un menor en un institut de Barcelona, i la conselleria d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, s'han compromès aquesta tarda, davant els pares d'Abel Martínez, a fer tot el possible perquè un fet com aquell no es torni a produir. Així ho han manifestat el rector de la UdL, Roberto Fernández, i la consellera, Meritxell Puig, durant l'acte d'homenatge que ambdós institucions li han retut aquesta tarda a la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social.

L'acte, on s'ha pogut escoltar una emotiva conferència de Lluís Font, president del Consell escolar de Catalunya i professor a la Universitat Ramon Llull que duia per títol Elogi de l'educació: Memorial Abel Martínez, s'ha convertit en un homenatge a tot el professorat de Secundària, perquè l'Abel Martínez, com ha expressat el rector, "era un més entre molts que s'ha convertit en un símbol per a tota la comunitat educativa". En aquest sentit, ha afegit que qualsevol acte o activitat de la Càtedra ha de ser un homenatge als professors i professores de Secundària a més de contribuir, des de la ciència i el coneixement, a evitar que un fet així succeeixi de nou.

La consellera, per la seua part, ha afirmat que els docents són una referència i un model per a la societat, i que el departament que presideix treballarà per garantir la seua seguretat. Tant el rector com la titular d'Ensenyament han agraït als pares de l'Abel l'educació que van donar -li i que el van fer actuar com va actuar.

Abans, la directora de la Càtedra Educació i Adolescència Abel Martínez, la professora de la UdL, Maria Àngels Balsells, ha dit que ja s'han posat en marxa algunes investigacions centrades en temàtiques com ara la convivència en els centres, el benestar i la salut mental, l'adolescència i la família, i l'impacte de les tecnologies de la informació i la comunicació en els adolescents. Ha destacat l'interès de la Càtedra a divulgar-ne els resultats i a fer propostes educatives de bones pràctiques en aquests àmbits.