Èxit de la primera Nit dels Investigadors a la UdL

Èxit de la primera Nit dels Investigadors a la UdL / Les demostracions de robòtica van atreure molt públic Foto: Tània Fontova (INDEST UdL)

Més de 250 persones han participat aquest dissabte a la primera edició de La Nit Europea dels Investigadors a la Universitat de Lleida (UdL). Els tallers i demostracions sobre robòtica i drons són dels que van atraure més públic al Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera, al campus de Cappont.

La jornada, organitzada pels centres de recerca de la UdL INSPIRES i INDEST, es va prolongar fins a les dotze de la nit amb la Festa dels estels, on membres de Societat Lleidatana d'Astronomia oferien una observació al jardí intern del campus. El programa també incloïa diverses conferències divulgatives, tallers sobre robòtica i drons amb demostracions de vol, i l'exposició Lleida: terra de fronteres i convivència.

"Ja fa anys que sabem que a Europa es fa aquesta nit dels investigadors i enguany vam pensar que ja era hora de sumar-nos-hi", destaca Luisa F. Cabeza, catedràtica de l'Escola Politècnica Superior (EPS) i directora del centre Inspires de la UdL.