Enginyeria i art, de la mà a l'EPS

Taller sobre l'energia del so en col·laboració amb el Centre d'Art La Panera

AgnesPeUdL
L'artista lleidatana Agnès Pe serà la professora / Foto: EPS-UdL

Recol·lectar l'energia del so (Harvesting Sound Energy) a través de la tècnica del field recording, és a dir, fora dels límits controlats d'un estudi és l'objectiu d'un projecte innovador en què col·laboren l'Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL) i el Centre d'Art La Panera. L'alumnat de l'assignatura d'Automatització Industrial dels Graus en Enginyeria Mecànica i en Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica podrà experimentar amb els sensors amb l'artista visual lleidatana Agnès Pe.

Un dels objectius és introduir l'estudiantat als dispositius electrònics de baix voltatge amb finalitats creatives. El programa inclou una conferència de presentació aquest dijous, 15 de març, i tres sessions pràctiques els dies 16, 20 i 21. En la primera es farà una introducció a l'experimentació sonora i en les dos següents els participants treballaran amb piezoelèctrics, convertint tensions mecàniques en corrent o voltatge elèctric. Així podran experimentar amb micròfons, altaveus i díodes emissors de llum (LED).

L'EPS planteja aquesta experiència com una introducció al nou grau de tres anys en Disseny Digital i Tecnologies Creatives, que començarà a impartir el proper curs. "Artista digital, creatiu gràfic, dissenyador web, Social Media Strategist, analista d'App Data, web màster o dissenyador de videojocs són algunes de les opcions laborals que proporcionarà aquest nou grau de la UdL", segons ha destacat el director de l'EPS, Francesc Giné.