Final d'una selectivitat atípica, marcada per la prevenció de la COVID-19

Els resultats, el 27 de juliol i la matrícula universitària, al setembre

selerectorat2
Alumnat el primer dia de les PAU al Rectorat / Foto: UdL

Els exàmens de Biologia, Cultura audiovisual, Grec i Tecnologia industrial han tancat aquest divendres, 10 de juliol, les Proves d'Accés a la Universitat (PAU), marcades enguany per les mesures de prevenció davant la COVID-19. També ha estat atípica la durada de quatre dies en lloc dels tres habituals. Els resultats de la selectivitat es donaran a conèixer el dilluns 27 de juliol. Hi ha dos dies per sol·licitar la revisió, fins el 29, tot i que els resultats d'aquesta no es coneixeran fins el 9 de setembre. Això endarrerirà la matricula universitària.

La Universitat de Lleida (UdL) ha gestionat enguany 13 tribunals de les PAU a 5 seus: la capital del Segrià, Tàrrega, Tremp, Vielha i La Seu d'Urgell. Això ha fet que la xifra de vigilants/correctors augmenti de 92 a 165. Dels 2.197 alumnes matriculats en aquesta convocatòria, 644 (un 29'31%) han hagut de portar una declaració d'autoresponsabilitat per entrar al Segrià -confinat per l'augment de casos- des del Pla d'Urgell, la Noguera, les Garrigues i la Segarra.

El coordinador de les PAU a la UdL, Xavier Carrera, destaca la normalitat amb la qual s'han desenvolupat enguany les proves malgrat la situació excepcional, sense incidències a cap de les seus de les que s'encarrega la Universitat de Lleida. "Cal destacar el magnífic comportament de tothom aquests quatre dies: estudiantat, vigilants, vocals de centre i la resta de personal implicat", ha valorat.

Encara no hi ha data confirmada per a la convocatòria de setembre de les Proves d'Accés a la Universitat. A causa de l'endarreriment del calendari de les PAU, la matriculació a les universitats començarà al setembre i no a mitjans de juliol, com era habitual. En el cas de l'alumnat de nou accés, que avui finalitza les proves, la Generalitat preveu la possibilitat d'endarrerir l'inici de curs per facilitar la seua adaptació amb normalitat, segons ha informat en un comunicat.

MÉS INFORMACIÓ:

Calendari PAU