La UdL acull els vuit documentals de la Mostra de Cinema

El Premi Goya 2017 obre el programa, previ a la inauguració del certamen

atentamente
Fotograma d'Atentamente, una de les obres que competirà a la secció oficial

La Universitat de Lleida (UdL) acollirà la projecció dels vuit documentals de sis nacionalitats diferents que competiran a la Secció Oficial de la 23a Mostra de Cinema Llatinoamericà de Catalunya. Serà a l'Auditori del Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera, entre els dies 27 i 30 de març, com a avant-sala de la inauguració oficial del certamen. Aquest espai del campus de Cappont també acollirà les masterclass i projeccions programades en sessions especials, com la del Goya 2017 al millor documental: Frágil equilibrio, de Guillermo García López.

Les obres que competiran en la secció oficial de documentals, amb una forta presència femenina a la direcció, són les següents:

- Atentamente (Camila Rodríguez Triana, 2016), de Colòmbia.
- El monstruo en la piedra  (Ignasi Duarte, 2016), de França-Argentina.
- Las calles (María Aparicio, 2016), d'Argentina.
- Las lindas (Melisa Liebenthal, 2016), d'Argentina.
- Los ofendidos (Marcela Zamora Chamorro, 2016), d'El Salvador.
- Paciente (Jorge Caballero, 2016), de Colòmbia.
- Estados clandestinos. Un capítulo rioplatense de la Operación Cóndor (Paula Monteiro i Marc Iglesias, 2016), d'Uruguai – Espanya.
- El viento sabe que vulevo a casa (José Luis Torres Leiva, 2015), de Xile.

El jurat de la secció oficial de documentals de la Mostra el formen la professora del departament d'Història de la UdL, Karen Stöber, i els professors associats Laia Fernández i Jordi Cano. Aquesta iniciativa és fruit de la col·laboració del festival i el Vicerectorat d'Activitats Culturals i Projecció Universitària de la UdL. El nucli universitari és el públic directe més important d’aquesta secció del festival, tot i que les projeccions estan obertes a tot el públic.

La inauguració oficial de la Mostra serà el dijous 30 de març a La Llotja. Fins el 2 d'abril es desenvoluparan la Secció Oficial de Llargmetratges, patrocinada per Movistar+, i la Secció Oficial de Curtmetratges. Movistar+ donarà continuïtat al cinema a la UdL amb les “SESSIONS MOVISTAR+”, que tindran lloc del 17 d'abril al 4 de maig.

Text: Premsa Mostra / Oficina de Premsa UdL