'Els violoncels oblidats del segle XVIII', a l'Arborètum

La UdL tanca amb aquest concert una temporada musical atípica

concert
Els intèrprets. FOTO: Juan Luis García
Els violoncels oblidats del segle XVIII és el concert que aquest dissabte clou la XXVIII Temporada musical de la Universitat de Lleida (UdL), una temporada atípica per la pandèmia que només ha pogut dur a terme dos de les actuacions previstes, la que encetava el curs, el passat mes d'octubre, i la de demà.

El concert, amb aforament restringit per a 150 persones, ja té totes les entrades exhaurides. Se celebrarà a l'Arborètum Dr. Pius Font i Quer- Jardí Botànic de Lleida a dos quarts de vuit del vespre. Els intèrprets seran Amat Santacana i Clàudia Romaní, violoncels, i David Palanca que tocarà el clavicèmbal 'Allan Gotto' cedit per la Institució Fernando el Católico (Diputació Provincial de Saragossa). El programa inclou sonates dels compositors Giuseppe Maria Jacchini, Johann Sebastian Bach, Pasqualino de Marzis, Domenico Scarlatti, Andrea Caporale, Francesco Alborea 'Francischello' i una peça anònima per a clavicèmbal del segle XVIII.

Amat Santacana és membre fundador del Qvixote Quartet. Ha enregistrat el disc Tempo rubato amb la cantant Mayte Martin i les sonates per a violoncel i baix continu de Vivaldi amb el seu mestre, Roel Dieltiens. Ha estat professor de violoncel al Conservatori Municipal de Música de Manresa durant deu anys i també ha impartit classes magistrals a Veneçuela, a Bolívia i a la Jove Orquestra Nacional de Catalunya. Actualment treballa en un projecte per redescobrir la música escrita per als violoncels del segle XVIII i ho compagina amb la docència al Conservatori Superior de Música de Castella i Lleó.

Claudia Romaní és graduada en Interpretació del violoncel per l'Escola Superior de Música de Catalunya. Ha estat membre de l’Orquestra Simfònica Segle XXI, la Jove Orquestra Nacional de Catalunya i ha col·laborat amb l’Orquestra Simfònica de Sant Cugat i l'Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya. Actualment ho fa amb les orquestres Simfònica del Vallès i Camera Musicae, i és professora de violoncel i de música de cambra a l’Escola Municipal de Música de Sitges i a l’Escola de Música Sant Gregori.

David Palanca comença els estudis de clavicàmebal a Lleó i els finalitza a Saragossa amb matrícula d’honor. Ha guanyat diversos guardons, com ara el Primer Premi del Concurs Permanent de Joventuts Musicals d’Espanya (2014). Com a solista ha ofert recitals per tot l'Estat en llocs com ara el Palau de la Música Catalana o la Fundación Juan March. Ha col·laborat amb agrupacions com Forma Antiqva o Los Mvsicos de sv Alteza. És professor de clavicèmbal al Conervatori Superior de Música d'Aragó.