Els sòls i la llum, protagonistes de la 20a Setmana de la Ciència

Uns 800 alumnes participen en els quatre tallers programats

SetmanaCienciaUdL2015
Cartell de la Setmana de la Ciència

Uns 700 alumnes de Primària, Secundària, Batxillerat i Cicles Formatius de Grau Superior prenen part a partir d'avui en els quatre tallers que la Universitat de Lleida (UdL) organitza en el marc de la Setmana de la Ciència, que enguany arriba a la seua vintena edició centrada en els sòls i la llum. Els participants provenen de les escoles Ciutat Jardí, Espiga, Magí Morera, Camps Elisis, Santa Anna i Terres de Ponent; i els instituts Gili i Gaya, Maria Rúbies, Ronda, Josep Lladonosa, Escola del Treball, Manel de Montsuar, Templers i La Mitjana. Les diferents activitats es desenvoluparan als campus de Cappont i Agrònoms.

En els tallers sobre sòls, els més petits treballaran temes com la composició de la terra a partir d'experiments sobre el color i les textures, barrejant-la amb aigua. També descobriran diferents minerals i petits animals que hi viuen. Mentre, els més grans coneixeran mètodes de camp i laboratori senzills que d'una manera objectiva els permetran conèixer característiques bàsiques i fonamentals dels sòls.

En els tallers sobre la llum, els nens i nenes de primària jugaran amb caixes fosques per entendre el funcionament de l'ull humà, i jugaran amb làsers i miralls per atansar-se als conceptes de reflexió i refracció, acompanyats per estudiantat del Grau d'Educació Primària Dual de la UdL. Els alumnes més grans realitzaran una anàlisi teòrica intuïtiva dels diferents sistemes òptics que es poden utilitzar amb llum solar i faran diversos experiments amb lents refractives i elements òptics hologràfics.

A nivell de tot Catalunya, s'han programat més de 300 activitats gratuïtes de divulgació científica. Es tracta de conferències i taules rodones, jornades de portes obertes a centres de recerca i museus, cursos i tallers i exposicions. Els organitzadors calculen que, des dels seus inicis fa dos dècades, prop de tres milions de persones han participat en aquest esdeveniment, amb una mitjana anual d'uns 150.000 assistents.

Tallers de la Setmana de la Ciència a la UdL