Els 'olímpics' de les ciències i l'economia reben els seus guardons

Lliuren els premis als guanyadors de les diferents olimpíades i les proves cangur

olimpiadaUdl2016
Els premiats amb els representants de la Universitat. FOTO: UdL

Els millors classificats, 9 noies i 12 nois, en les proves locals de les Olimpíades de Geologia, Química, Física, Biologia, Economia, de l'Olimpíada Agroalimentària i Agroambiental, i de les Proves Cangur de Matemàtiques, han rebut avui a la Universitat de Lleida (UdL) els guardons que els acrediten com a guanyadors, en un acte presidit per la vicerectora d'Estudiants, Neus Vila.

Els primers de cada prova tindran la matrícula gratuïta de primer curs si escullen estudiar a la UdL, i pel que fa a l'Agroalimentària i Agroambiental, qui tindrà la matrícula gratuïta serà la persona que obtingui la millor classificació en la fase estatal. Tots i totes però, han estat obsequiats amb un llibre relacionat amb el tema de l'Olimpíada on participaven: l'Atles Geològic de Catalunya; 100 Molècules amb què la Química ha canviat (poc o molt) la Història, de Xavier Duran; Por amor a la física, de Walter Lewin, o Comer sin miedo, de JM Mulet, entre d'altres.

Les persones premiades han estat:

- Olimpíada de Geologia: Ivet Bejar Dolcet (1r), Adriana Drago Xuclà (2n), Asmae Nanoukh (3r)
- Olimpíada de Química:  Paula Peiró Vacas (1r), Ferran Capell Pascual (2n), Judith Gracia Bolívar (3r)
- Proves Cangur de Matemàtiques:  Alexandre Javornik Ribé (1r), Núria Plana Artigues (2n), Miguel Àngel Olmos Alonso (3r)
- Olimpíada de Física: Pablo Benlloch Garcia (1r),  Jaime Pedregal Pastor (2n), George Constantine Bochileanu (3r)
- Olimpíada de Biologia: Jordi Garriga Puig (1r),  Júlia Calvet Giralt (2n), Miguel Angel Olmos Alonso (3r).
- Olimpíada d'Economia: Mireia Carré Talarn (1r), Pau Jovell Codina (2n), Miguel Martin de las Pueblas Hidalgo (3r)
- Olimpíada Agroalimentària i Agroambiental: Guillem Esteve Boncompte (1r) i Paula Peiró Vacas (2n) en la prova de Biologia; Miguel Madueño López (1r) i Alba Orellana Morote (2n) en la prova de Ciències de la Terra i Medi Ambient; Roger Nogales Giné (1r) i George Constantine Bochileanu (2n) en la prova de Ciències de la Tecnologia Industrial.

Tres dels guardonats han rebut més d'un premi. Es tracta de Paula Peiró, estudiant del Gili i Gaya, que va quedar primera a l'Olimpíada de Química i segona a la prova de Biologia de l'Olimpíada Agroalimentària i Agroambiental;  George Constantine, també del Gili Gaya, que va resultar tercer a l'Olimpíada de Física i segon en la prova de Ciències de la Tecnologia Industrial de l'Olimpíada Agroalimentària i Agroambiental; i Miguel Angel Olmos, estudiant del Màrius Torres, tercer a la Prova Cangur i a l'Olimpíada de Biologia.

Per centres, l'Institut Samuel Gili Gaya i el Màrius Torres s'ha fet amb cinc premis cadascun i el Guindàvols amb tres.

Un total de 845 alumnes de Secundària i Batxillerat han participat en les diferents competicions sent, com ja és habitual, les Proves Cangur les que van aplegar major nombre de participants, 613.

Carregant el reproductor...

Lliurament dels premis de les Olimpíades i Proves Cangur de Matemàtiques a la UdL