Els 'Erasmus' generen un impacte econòmic de 4,6 milions anuals a Lleida

Segons una recerca del grau de Turisme de la UdL basada en els darrers tres cursos

erasmusUdL2015
Estudiantat de mobilitat en una visita per Lleida. Foto: Institut de Llengües UdL

L'estudiantat de mobilitat de la Universitat de Lleida (UdL) -provinent de programes com ara l'Erasmus o Ciência sem fronteiras- genera un considerable impacte econòmic a la capital del Segrià. La mitjana anual se situa en 4.645.295 euros, segons un treball de recerca realitzat durant els tres darrers cursos en el marc del grau de Turisme de la UdL. Aquesta xifra engloba la despesa directa, indirecta i induïda. Entre els anys 2012 i 2015, l'alumnat estranger ha suposat un impacte total de gairebé 14 milions d'euros per a la ciutat.

El treball, basat en enquestes als mateixos estudiants, afegeix que l'impacte econòmic "pot ser encara més elevat si tenim en compte que el 49,4% afirma que una mitjana de tres persones els han vingut a visitar durant la seua estada a Lleida". Aquest factor "podria constituir per sí una nova investigació", segons afirma la professora Eva Martín, que ha dirigit la recerca de Carlos Sánchez Dávalos.

Martín explica que l'impacte directe és la despesa que fa l'alumnat de mobilitat i l'indirecte, "el valor afegit generat per la compra de béns i serveis als altres sectors de l'economia, el que s'anomena consums intermedis". L'impacte induït "resulta de les despeses realitzades, com a conseqüència de l'augment de les rendes salarials, pel personal contractat en els sectors que perceben els impactes directes i indirectes del consum", afegeix.

L'estudiantat de mobilitat també ha valorat diferents aspectes de la seua experiència a la capital de Ponent. En una escala de l'1 al 5, els enquestat valoren amb un 4,14 l'estada a la UdL. Pel que fa a la ciutat, l'aspecte millor considerat és la percepció de seguretat (4,32), seguit per la pulcritud dels carrers (4,15), la restauració (3,93) i l'oci nocturn (3,84). El 86% afirma, a més, que vol tornar a Lleida.

Altres dades que aporta el treball fan referència al transport i la manera de viure. La majoria d’estudiants (83,5%) arriba en avió fins a Barcelona i en tren fins a Lleida. Pel que fa a l'allotjament, el 59,1% comparteix pis particular amb altres estudiants de mobilitat; el 31,3%, amb altres estudiants de la UdL i només el 5,7% s'està en residències universitàries. La decisió d'escollir la Universitat de Lleida per realitzar la seua estada de mobilitat ve motivada en primer lloc pels estudis que ofereix (39,2%) seguit de per les recomanacions d'amics o professors (31,8%)..