Elaboren una guia de recursos sobre cooperació al desenvolupament

cooperaciodesenvolupamentUdL
La vicerectora de Relacions Internacionals i Cooperació de la UdL, Astrid Ballesta, signant el conveni / Foto: Hermínia Sirvent

L'Oficina de Desenvolupament i Cooperació (ODEC) de la Universitat de Lleida tindrà enllestida per al proper curs acadèmic una Guia específica on-line de cooperació al desenvolupament, amb l'objectiu de ser una eina de suport a la docència i a la recerca en aquest àmbit. Adreçada principalment a professorat i personal investigador, estarà disponible per a qualsevol persona o organització interessada en aquesta temàtica.

La Guia aplegarà en un únic document recursos en cooperació i desenvolupament com ara legislació, diccionaris, instituts d'investigació i centres de recerca, observatoris, portals temàtics, moviments socials, associacions, ONG i ens públics, entre d'altres. La UdL ja disposa de diverses Guies temàtiques elaborades pel Servei de Biblioteca i Documentació sobre educació, economia, el treball social, etc.

L'elaboració de la guia sobre cooperació serà possible gràcies al conveni de col·laboració anual que avui han signat la UdL i la Paeria per impulsar l'enfortiment de l'ODEC. El consistori aporta 8.000 euros, menys dotació que l'any anterior, al desenvolupament de les activitats de sensibilització, formació, i ampliació de fons bibliogràfics i documentals de l'ODEC. El personal d'aquesta Oficina assessorà l'Ajuntament de Lleida en l'avaluació dels projectes de cooperació i emergència que convoca, en l'agermanament amb la ciutat colombiana de Lérida i en les actuacions de cooperació descentralitzada.

La signatura del conveni ha estat en el marc de l'acte de commemoració 20 anys de cooperació a Lleida, organitzat per la Paeria. A més de la signatura del conveni anual amb la Universitat, s'ha signat el conveni anual amb Amics de Cuba, així com altres 23 convenis de projectes de cooperació proposats per entitats diverses.