El preu dels màsters oficials s'equipara amb el dels graus amb una rebaixa de fins el 40%

Jornades virtuals de 'portes obertes' per conèixer l'oferta de la UdL

biotecnologia
L'ETSEA té en marxa 10 titulacions de màster / Foto: UdL

Els màsters oficials que ofereix la Universitat de Lleida (UdL) rebaixaran fins a un 40% els seus preus a partir del proper curs 2021-2022, a l'igual que els de la resta d'universitats públiques catalanes. L'objectiu és equiparar el seu cost al dels graus, segons ha anunciat avui la consellera de Recerca i Universitats, Gemma Geis. El preu del crèdit se fixarà en 27,67 euros, el mateix que es paga en els graus de coeficient d'estructura docent C, els més cars. La UdL inicia la setmana vinent jornades virtuals de portes obertes per informar dels seus màsters. Tindran lloc els dies 16, 17 i 19 de juny.

La rebaixa en els màsters està contemplada al decret de preus públics universitaris per al curs 2021-2022 aprovat per la Junta del Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC) -en la qual ha participat el rector de la UdL, Jaume Puy - amb l'informe favorable de la Conferència General del CIC. En els propers dies, el Govern ho portarà al Consell Executiu. Aquesta mesura té un cost econòmic de 9,3 milions d'euros, que assumirà pressupostàriament el Departament de Recerca i Universitats. Per tant, segons la consellera, "no impactarà en les finances de les universitats".

La major part de titulacions de màster oficial experimentaran una reducció del 40% en el cost, passant de 46,11 a 27,67 euros per crèdit, segons informa la conselleria. En el cas dels que habiliten per a l'exercici d'activitats regulades, la rebaixa és del 4%, ja que el preu per crèdit passa dels 28,82 als 27,67€. Així, a partir del pròxim curs, un curs de màster estàndard de 60 crèdits passarà a costar uns 1.660€.

Pel que fa als graus, la matriculació de 60 crèdits costarà entre 1.061 i 1.660 euros per curs, en funció del coeficient d'estructura docent del títol. Un estudi de coeficient A (Dret o Turisme) s'estableix en 1.061€. En el cas del coeficient B (Comunicació Audiovisual o Psicologia), costa 1.502€. I un grau de coeficient C (Medicina o Ciències Biomèdiques) té un preu de 1.660€.

MÉS INFORMACIÓ:

Nota de la conselleria de Recerca i Universitats

Jornades virtuals de portes obertes UdL