El periodisme en temps de guerra, fil del simposi sobre Llibertat de Premsa

La cobertura catalana de la guerra a Ucraïna serà un dels temes que s'hi abordaran

Chernihiv. CC BY-ND 2.0 Oleksandr Ratushniak UNDP Ukraine
Chernihiv (Ucraïna). FOTO: Oleksandr Ratushniak-UNDP Ukraine (CC BY-ND 2.0)
El periodisme en temps de guerra és el fil conductor del VII Simposi sobre Llibertat de premsa que coorganitzen la Universitat de Lleida (UdL) i la demarcació de Lleida del Col·legi de Periodistes de Catalunya. La jornada tindrà lloc a l'Auditori del Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera de la UdL, la tarda del proper dilluns, 2 de maig.

La cobertura de la guerra a Ucraïna per part de periodistes catalans i l'experiència de professionals que, o viuen a l'exili, o es troben en situació de risc als seus països, seran els dos temes centrals del simposi que s'abordaran en dos taules redones.

Així, a la primera, hi participaran els periodistes Carles Prats (TV3 i coordinador del Grup de treball de mitjans públics del Col·legi de Periodistes de Catalunya), Joaquin Luna (La Vanguardia), que han estat cobrint el conflicte a Ucraïna, i Gemma Permanyer (Ona Codinenca i Televisió del Vallès Oriental) que es va desplaçar fins a la frontera amb Polònia, tot acompanyant una delegació del Fons Català de Cooperació.

De la segona taula redona 'Periodistes des de l’exili', en són ponents les periodistes mexicanes participants del programa d'acollida 'Taula per Mèxic': Mariana Morales (reportera freelance de Chiapas) i Paulina Ríos (fundadora del mitjà Página 3 a Oaxaca), el periodista i fotògraf siri, Muhammad Subat i la reportera veneçolana, Gabriela Mesones Rojo, ambdós col·laboradors de la revista Baynana, fundada per professionals de la informació amb estatus de refugiats a l'Estat espanyol.

Mentre que la conferència inaugural anirà a càrrec del degà del Col·legi de Periodistes de Catalunya, Joan Maria Morros, la de cloenda la impartirà el càmera lleidatà de TV3, Àlex de Barreda. Amb el títol Periodisme gràfic: entre la invisibilitat i el focus informatiu, compartirà imatges que ha realitzat a d'Ucraïna i ens parlarà de la dificultat de treballar en un territori en guerra.