El meteoròleg Tomàs Molina clou el 18è Mercat de Tecnologia

Alumnat de tot Catalunya segueix virtualment el programa de la UdL

Tomàs_Molina
Foto: Kippelboy (CC BY-SA 4.0)
Una conferència del meteoròleg de TV3 Tomàs Molina clourà aquest divendres, 14 de maig, el 18è Mercat de Tecnologia de la Universitat de Lleida (UdL), centrada en l'emergència climàtica. El monitoratge de la ventilació a les aules, la construcció d'un coet hidropropulsat o com funciona la mà LDR del personatge de Marvel Thanos són alguns dels temes dels 41 projectes d'alumnat d'ESO i Batxillerat que s'hi presenten virtualment. El fet que el programa es desenvolupi majoritàriament en línia ha facilitat la participació de 65 centres de totes demarcacions de Catalunya.

De moment, en els tallers realitzats entre el 20 d'abril i el 10 de maig han participat 1.368 estudiants de 7 instituts lleidatans. Els presencials - sobre temes com ara Meteorologia i contaminació, Introducció a la realitat virtual o Fabricació de peces amb impressores 3D- s'han impartit als mateixos centres en diferents sessions, respectant grups bombolla. Mentre, els tallers telemàtics s'han centrat en la criptografia i el món de la recerca en l'àmbit energètic.

La xerrada de Molina, que es podrà seguir en directe per Internet, porta per títol Com serà el temps quan sigueu pares i mares? La tecnologia que caldrà per arreglar el canvi climàtic l'heu d'inventar vosaltres i els vostres fills?. El meteoròleg reflexionarà sobre que podem fer per capgirar o mitigar el canvi climàtic i quin paper hi té la tecnologia. Serà divendres, de 10.00h a 12.00h.

Dijous, 13 de maig, serà el torn del divulgador científic Marc Boada. L'antic presentador del programa televisiu Quèquicom realitzarà des de l'aula 1.11 de l'edifici Polivalent de la UdL una xerrada sobre Motors mínims, que també es podrà seguir per Internet. Boada explicarà el funcionament de motors com els de Faraday, Kelvin, Hero d'Alexandria o Leonardo da Vinci, reflexionant sobre les seues implicacions energètiques i tecnològiques.

El Mercat de Tecnologia també se celebrarà el dia 14 a Igualada, gràcies a la col·laboració amb el Centre de Recursos Pedagògics (CRP) de l'Anoia, amb la participació d'onze centres i uns 500 alumnes. El proper dia 28 tindrà lloc al Pallars Jussà i el Pallars Sobirà.

MÉS INFORMACIÓ:

Web del 18è Mercat de Tecnologia