El Govern manté les taxes pel curs 2014-2015

Els preus oscil·laran 25,27 i 39,53 euros per crèdit

rectorat2014UdL
Facultat de Lletres de la UdL / Foto: UdL

La Generalitat ha decidit "congelar" els preus públics universitaris per al curs 2014-2015. El decret no aplicarà l'actualització de l'IPC per a les primeres matrícules de graus i cicles, d'acord a la proposta que el Govern ha presentat a la Junta del Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC). Aquest òrgan, integrat pels rectors i els presidents dels Consells Socials de les Universitats, ha informat positivament sobre el decret que s'aprovarà en el proper Consell Executiu del Govern.

La Generalitat dóna així compliment al compromís de la Secretaria d'Universitats i Recerca de mantenir els preus dels crèdits matriculats per primera vegada després de l'aplicació, al 2012, del sistema que estableix el pagament en funció del nivell de renda familiar. Un mecanisme que garanteix que ningú quedi fora de la universitat per motius econòmics. La congelació dels preus públics universitaris, que ja es va aplicar el curs 2013-2014, respon a l'objectiu de facilitar l'accés als estudis.

Així, per segon curs consecutiu, els preus dels crèdits seran els mateixos: 25,27 euros per als estudis de coeficient A; 35,77 euros pels de coeficient B; i 39,53 per als de coeficient C. Pel que fa al fraccionament del pagament de la matrícula, el decret de preus per al curs 2014-2015 introdueix l'obligatorietat de que, com mínim, aquest fraccionament sigui el mateix que el curs anterior, en tres fases.

També es mantenen els preus en les repeticions de matrícula, màsters, doctorats i serveis acadèmics administratius, tot i que en aquests casos sí s'aplicarà l'actualització de l'IPC. En el cas dels màsters que no habiliten per a l'exercici d'activitats professionals regulades, continua l'opció de rebaixa de fins a un 30% sobre el preu del crèdit. Així, hi ha dos preus diferenciats actualitzats amb l'IPC entre els estudis que habiliten (40,88 euros/crèdit) i els que no habiliten (65,41 euros/crèdit, susceptible a la bonificació del 30%).

Pel que fa a les Beques Equitat, es continuarà aplicant el tram més baix  –que preveu una bonificació del 50%– per a tot l'estudiantat que compleixi els requisits econòmics per ser beneficiaris de les beques del Ministeri d'Educació, Cultura i Esports (MECD), però que queden exclosos dels ajuts estatals al tenir una nota entre 5 i 5,5. Així mateix, les Beques Equitat mantindran la bonificació a les enginyeries que es va aplicar el curs passat després del canvi de coeficient d'estructura docent.

Text: Premsa departament d'Universitats i Recerca