El 6è Congrés Anna Gené reuneix 700 'petits científics' a la UdL

Són de 17 escoles i presentaran els projectes que han treballat durant el curs

congresannageneUdL2018
Com en l'edició anterior, el congrés tindrà lloc a l'Auditori de Cappont. FOTO: UdL
Uns 700 alumnes de 3r, 4t, 5è i 6è de Primària de disset escoles de Lleida, Castelldans, Vilanova de la Barca, Aitona, Torrebesses, Rosselló, Alguaire i Alcarràs participen des de dilluns 20, fins dimecres 22 de maig al 6è Congrés Anna Gené: Fem ciència a l'escola, que organitzen la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social de la UdL i el el Centre de Recursos Pedagògics del Segrià.

El Congrés, que té l'objectiu d'afavorir i difondre el treball científic dels escolars d’educació infantil i primària i donar suport als mestres que els motiven, com va fer la desapareguda catedràtica de la UdL que dóna nom a la trobada, se celebra a l'Auditori del campus de Cappont en sessions matinals de cinc presentacions de 10 minuts de durada i 5 minuts de preguntes del públic.

Per què les ulleres poden fer foc?, Per què els dibuixos es mouen a l’aigua?, Què hi fa un elefant a Torrebesses?, Pot haver-hi vida a Mart?, Com arriba la llum a casa?, són algunes de les preguntes a les quals els escolars han intentat donar resposta en els projectes que han treballat durant el curs. Altres de les 'recerques' que presentaran aquests tres dies porten títols com ara L’arbre que treu fum, Robòtica per millorar la vida de la gent, Prou soroll!, Bombes de bany, Invents i inventors, entre altres.

Les nenes i els nens que assistiran al 6è Congrés Anna Gené són alumnat de les escoles Països Catalans, Camps Elisis, Alba, Francesco Tonucci, Magí Morera, Sant Jaume-les Heures, Parc de l'Aigua, Pardinyes de Lleida, Timorell de Castelldans, Mestral de Vilanova de la Barca, Comtes de Torregrossa i Parc del Saladar d'Alcarràs, La Rosella de Rosselló, Teresa Bergadà d'Alguaire, i les escoles de Torrebesses i Torrelameu.