El 50,6% dels vots dóna de nou el rectorat a Roberto Fernández

L’historiador s’imposa entre el professorat, mentre que Canela guanya entre l’estudiantat i el PAS

RobertorectorUdL2015
Ramon Canela felicita Roberto Fernández. FOTO: UdL

El catedràtic d'Història Moderna, Roberto Fernández, continuarà sent el rector de la Universitat de Lleida els propers 4 anys. Avui ha resultat guanyador de les eleccions que disputava amb el catedràtic de Química, Ramon Canela. Fernández ha obtingut el 50,6% dels vots ponderats (962,16) pel 37,9% (720,51) aconseguit per Canela, tot i que ha tingut més vots absoluts Canela 929 per 885.

L'historiador s'ha imposat entre el professorat, tant en el doctor amb vinculació permanent, (59,09%), com en la resta de personal acadèmic (51,64%), mentre que Ramon Canela ha resultat guanyador entre l'estudiantat (55,25%) i en el personal d’administració i serveis (PAS) (46,97%).

Avui podien exercir el seu dret a vot un total de 10.162 persones (8.540 estudiants; 499 membres del personal d'administració i serveis; i 1.123 membres del personal acadèmic) en 8 col·legis electorals (Facultat de Dret i Economia, Facultat de Medicina, Unitat Docent Hospital Universitari Arnau de Vilanova, Escola Politècnica Superior, Facultat d'Infermeria, Facultat de Lletres, Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària, i Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social).

La participació ha estat del 20%, cinc punts per sota que en els passats comicis, sent el PAS el que més ha votat, un 79,52%. El segueixen el professorat doctor, amb el 75,12%, la resta de personal acadèmic, amb un 40,69%, i finalment l’estudiantat, amb un 11,39%.

Roberto Fernández ha felicitat la comunitat universitària per la jornada electoral, especialment a les persones que li han donat suport, i també a l'equip que encapçalava Ramon Canela, amb el qual preveu reunir-se els propers dies, ha dit.

Les votacions, que han tingut lloc des de les 10 del matí fins a les 6 de la tarda, han transcorregut sense incidents. La normativa electoral dóna un pes específic a cada col·lectiu universitari. Així, el vot del professorat doctor amb vinculació permanent pesa el 51%, seguit del de l'estudiantat amb el 26%, la resta del personal acadèmic té un 13% i, finalment, el del personal d'administració i serveis computa un 10%.

Roberto Fernández és professor universitari a Lleida des del 1980 i va obtenir la càtedra al 1992. Va ser director de l'Institut de Ciències de l'Educació de l'Estudi General de Lleida, degà de la Facultat de Lletres i director del departament d'Història de l'Art i Història Social. Rector els darrers quatre anys, serà proclamat definitivament en el càrrec el proper 13 de maig.

Més recursos

Resultats eleccions a rector (Secretaria General)
Galeria d'imatges

Anomena i desa tall de veu (mp3)