Dos investigadors de la UdL es recuperen d'una explosió al PCiTAL

El rector espera que el laboratori torni aviat a l'activitat normal

explosió laboratori PCiTAL
El rector ha visitat avui les instal·lacions afectades al PCiTAL / Foto: UdL

Dos investigadors postdoctorals de la Universitat de Lleida (UdL) es recuperen satisfactòriament de l'explosió d'un equip a un laboratori que la UdL té al Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari (PCiTAL), al turó de Gardeny. Concretament, el número 8 de la segona planta de l'edifici H3, on es treballa amb fluids per acumulació d'energia tèrmica. Un d'ells va ser atès al mateix lloc de l'accident i l'altre, que va necessitar ingrés hospitalari, ja ha rebut l'alta mèdica.

El rector Jaume Puy - que ahir es va desplaçar a l'Hospital Universitari Arnau de Vilanova per conèixer de primera mà l'estat dels ferits- avui ha visitat la zona afectada, on els Bombers de la Generalitat feien tasques d'estabilització i neutralització dels vessaments derivats de l'accident. També investiguen les possibles causes del sinistre.

La deflagració, que ha provocat danys materials encara per quantificar, va obligar a desallotjar preventivament tot l'edifici. Fins el lloc de l'explosió es van desplaçar vuit dotacions dels Bombers, patrulles de la Guàrdia Urbana i quatre ambulàncies del Sistema d'Emergències Mèdiques.

El rector ha lamentat els desperfectes causats per aquest accident, al mateix temps que s'ha mostrat alleujat perquè "l'impacte sobre els investigadors ha estat lleu i ja es troben a casa". L'equip de direcció de la Universitat de Lleida ha emès un comunicat desitjant "que tant els investigadors com el laboratori ben aviat puguin retornar a la normalitat". Així mateix, segons el mateix text, espera "que accidents com aquest no tornin a produir-se".

Bombers inspeccionant el laboratori / Foto: @bomberscat