Dos esportistes de la UdL, entre els millors dels Campionats de Catalunya Universitaris

Ares Llobera Irún i Arturo Torres Betriu han rebut avui el reconeixement

esportistes CCU
Els premiats, amb les autoritats / Foto: UdG
Dos esportistes de la Universitat de Lleida (UdL) han estat reconeguts avui entre els millors participants dels Campionats de Catalunya Universitaris 2020-2021. Es tracta d'Ares Llobera Irún, de la Facultat d'Infermeria i Fisioteràpia, campiona de pàdel; i d'Arturo Torres Betriu, de l'INEFC Lleida, campió de karate en categoria de menys de 75 quilos. L'acte ha tingut lloc a la Universitat de Girona (UdG), coordinadora enguany de les proves que han comptat amb més de 5.000 participants. En total, 37 noies i nois han rebut el premi com a millors esportistes en el marc de la cloenda de la 36a edició dels campionats.

Els dos premis absoluts han estat per a l'alumna de Medicina de la UdG Paula Xutglà Reixach, en categoria femenina; i per a Oriol Madí i Besalú, de la Universitat de Barcelona, en la masculina. L'acte, que ha tingut lloc a l'edifici Narcís Monturiol de la UdG, l'ha presidit la secretària general de l'Esport i de l'Activitat Física de la Generalitat, Anna Caula. Per part de la UdL han assistit el vicerector de Cultura i Extensió Universitària, Joan Busqueta, i el coordinador tècnic de la unitat d'Esports, Jose Romero.

Un total de 188 joves (83 noies i 105 nois) han participat als darrers Campionats Universitaris de Catalunya en representació de la Universitat de Lleida, obtenint un total de 31 medalles: 11 d'or, 7 d'argent i 13 de bronze. La pandèmia de COVID-19 ha obligat a suspendre les proves estatals i europees. A nivell català, els esportistes han seguit un protocol estricte i s'han realitzat 1.200 tests d'antígens.

La cloenda dels Campionats de Catalunya Universitaris 2021 també han servit per escenificar el traspàs a la Universitat Ramon Llull (URL) com a organitzadora de la propera edició. El rector de la UdG, Quim Salvi, li ha passat el testimoni al de la URL, Josep Maria Garrell.