Dos alumnes de la UdL, al Mundial de S23 de piragüisme

Núria Vilarrubla i Bernat Lavaquiol busquen suport financer que els dugui a Austràlia

piraguismeUdL
El Bernat i la Núria al Parc del Segre de La Seu d'Urgell / Foto: Alberto Díez-Canedo

Núria Vilarrubla, estudiant de quarts curs d'Educació Primària, i Bernat Lavaquiol, alumne de segon d'Enginyeria Forestal a la Universitat de Lleida, són dos dels setze palistes que representaran Espanya en el Campionat del món júnior i S23 d'Austràlia, que se celebra a Penrith del 24 al 27 d'abril propers.

Ambdós piragüistes d'eslàlom d'aigües braves van obtenir el passi al Mundial en quedar primers en les seues respectives categories: K1 home sub-23, el Bernat, i C1 dama sub-23, la Núria, que a més va ser segona en la modalitat K1 dama sub-23. Les mànegues classificatòries van celebrar-se al canal francès d'Orthez i a La Seu d'Urgell el passat mes de febrer.

Tots dos universitaris formen part del programa d'esportistes d'alt nivell (DAN) de la UdL, on aquest curs hi estan inscrits un total de 52 nois i noies que compaginen els estudis superiors amb la pràctica del bàsquet, el futbol, el futbol sala, l'atletisme, el rugbi, el tennis taula, el tir amb arc, el patinatge artístic, les curses de muntanya i el piragüisme.

Vilarruba i Lavaquiol, juntament amb dos palistes júniors formats com ells al Club Cadí Canoë-Kayak, Annebel Van der Knijff i Jordi Cadena, han creat un bloc: Objectiu Austràlia 2014, on informen que la difícil situació econòmica de la federació estatal els obliga a finançar-se total o parcialment les despeses econòmiques del mundial.