El ciberassetjament a la feina, eix d'una jornada a la UdL

En motiu del Dia de la Dona, amb altres conferències, un taller de poesia i una exposició

feminisme_Ithmus
Foto: Ithmus (CC BY 2.0)
La Universitat de Lleida (UdL) commemora el Dia Internacional de les Dones amb una jornada sobre l'impacte de les noves tecnologies a la feina des d'una perspectiva de gènere, incloent aspectes com ara el ciberassetjament. La trobada tindrà lloc aquest dimecres, 4 de març, al campus 1 d'octubre i es podrà seguir en directe a través del canal de retransmissions en streaming. En motiu d'aquesta celebració, la UdL també ha programat una exposició, dos conferències, un taller de poesia i la plantada del punt lila.

La jornada Dona, treball i noves tecnologies és el plat fort d'una diada que commemora la lluita de les dones per la seua participació, juntament amb els homes, en l'àmbit laboral. El professor titular de Dret del Treball i de la Seguretat Social a la Universitat Jaume I, Fernando de Vicent, parlarà sobre El ciberassetjament a la dona, la nova realitat silenciada de la violència de gènere a la feina. Mentre, el professor de la Universitat Oberta de Catalunya, Antonio Fernández, se centrarà en la Intermediació laboral digital i discriminació.

En la segona part de la jornada, organitzada pel Centre Dolors Piera d'Igualtat d'Oportunitats i Promoció de les Dones de la UdL amb el finançament de l'Institut de la Dona i el govern central, intervindrà la representant del sindicat UGT Demelsa Mateos, parlant de Dona i digitalització en el món laboral. L'adjunta a direcció de l'empresa especialitzada en ciberseguretat Áudea, Soraya Sabio, intervindrà amb la ponència Teletreballar per a conciliar: guanya tothom i la periodista Tanit de Pouplana reflexionarà al voltant de les "empreses felices".

El Centre Dolors Piera també ha programat dos conferències al voltant del 8 de març. La primera, sobre les dones en la Prehistòria, també té lloc dimecres, 4 de març, a partir de les 19.00h a l'Auditori del Centre de Cultures. La segona xerrada tindrà lloc el proper 25 de març. La professora de la Universitat Autònoma de Barcelona Paloma González parlarà sobre Arqueologia, feminisme i gènere: impacte social i cultural més enllà de la recerca.

El mateix dia 4, l'Aula de Poesia Jordi Jové ha organitzat el col·loqui-taller Poetes espanyoles actuals, a càrrec de la doctoranda a la UdL, Carmen Medina. Tindrà lloc a la Sala de Juntes del segon pis de la Facultat de Lletres, al Rectorat, a partir de les 18.00h. Les activitats a la UdL es completen amb l'exposició Evolució en clau de gènere, del Centre Nacional d'Investigació sobre Evolució Humana (CENIEH), que es pot visitar fins el 27 de març al Centre de Cultures.

Diumenge, dia 8 de març, la vicerectora d'Estudiants i Ocupació, Montse Rue, i coordinadora de Compromís Social, Igualtat i Cooperació de la UdL, Núria Camps, participaran a l'acte institucional unitari. El dia 9, al campus 1 d'octubre, s'instal·larà el punt informatiu i explicatiu de la Xarxa Lila, entre l'Escola Politècnica Superior i l'edifici polivalent. Dilluns va tenir lloc la sessió informativa La festa no és excusa, a càrrec del col·lectiu Noctámbulas.

MÉS INFORMACIÓ:

Programa de la Jornada Dona, treball i noves tecnologies