Creu de Sant Jordi per a la catedràtica Teresa Capell

La investigadora és distingida per la seua recerca en biotecnologia agrària

grup recerca capell
Capell, amb el seu grup de recerca avui al campus d'Agrònoms / Foto: Jaume Gracia - Biotecnologia Vegetal Aplicada UdL
La catedràtica de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA) de la Universitat de Lleida (UdL) Teresa Capell rebrà la Creu de Sant Jordi "pel conjunt de les seues recerques en l'àmbit de la biotecnologia agrària, que han posat el focus en la necessitat d'una millora en la qualitat de vida de les persones". La resolució de la Generalitat també li reconeix "especialment la recerca en cereals transgènics en el marc d'una agricultura eficient". Capell s'afegeix així a altres membres de la UdL que compten amb aquest reconeixement com ara l'exrector i catedràtic de cirurgia de la Facultat de Medicina, Joan Viñas o l'excatedràtic d'Història Contemporània Manuel Lladonosa.

Nascuda a Torregrossa al 1964, Capell és doctora en Farmàcia per la Universitat de Barcelona. Ingressa a la UdL al 2004 com a investigadora Ramon y Cajal provinent de l'Institut Fraunhofer de Biologia Molecular i Ecologia Aplicada de Schmallenberg (Alemanya). Des del 2011, es catedràtica contractada de la UdL, on imparteix docència en programes de màster i de grau de l'ETSEA.

Actualment directora del departament de Producció Vegetal i Ciència Forestal de la UdL, és membre del grup de recerca Unitat de Biotecnologia i Bioeconomia Agrària. Recentment ha ingressat com a acadèmica corresponent a l'Acadèmia de les Ciències Veterinàries de Catalunya.

Les Creus de Sant Jordi honoren personalitats i entitats "pels serveis prestats a Catalunya en defensa de la seia identitat o en l'àmbit cívic i cultural". El llistat d'enguany inclou 30 personalitats i 15 entitats, entre els que destaquen els germans restauradors Roca o el pintor Miquel Barceló.

MÉS INFORMACIÓ:

Llistat de Creus de Sant Jordi 2020