Conveni entre la UdL i l'Ajuntament de Bell-lloc pel premi Joan Solà

El guardó de la cinquena edició es lliura dimarts vinent

conveni belloc 2
Palau, Roberto Fernández i Julià-Muné Foto: UdL
La Universitat de Lleida (UdL) i l'Ajuntament de Bell-lloc d'Urgell han signat avui un conveni de col·laboració científic-cultural per a l'organització conjunta del Premi Internacional de Recerca en Filologia Catalana Joan Solà, impulsat pel mateix consistori i pel departament de Filologia Catalana i Comunicació de la UdL. El guardó de la cinquena edició es lliurarà el proper dimarts, 17 d'abril, a l'Aula Magna de l'Institut d'Estudis Ilerdencs (IEI).

I és que el finançament de la dotació econòmica pel guanyador correspon a l'Ajuntament de Bell-lloc d'Urgell, en cooperació amb la Diputació de Lleida a través de l'IEI. Mentre, la UdL es fa càrrec de l'edició de l'obra guanyadora i de la conferència impartida en el decurs de l'acte, així com de la constitució del jurat avaluador dels treballs presentats.

El rector de la UdL, Roberto Fernández, i l'alcalde de Bell-lloc, Carles Palau, han firmat l'acord amb una durada inicial de quatre anys, prorrogables. El rector ha destacat que, després de cinc edicions, "ha arribat el moment de convertir aquest guardó en el referent de la filologia catalana i pòrtic de la Diada de Sant Jordi". En aquest sentit, ha afegit que la col·laboració de la Diputació de Lleida "garanteix la continuïtat i un futur brillant per a aquest premi".

De la seua banda, l'alcalde també ha insistit en la consolidació d'aquesta iniciativa i ha subratllat "el gran prestigi de la figura de Joan Solà, tant des del vessant professional com a personal". A l'acte de signatura del conveni també ha assistit el professor Joan Julià-Muné, un dels principals promotors d'aquest guardó filològic.