Concurs de tesis en tres minuts de Campus Iberus

La UdL en presenta quatre a la fase prèvia de Saragossa

tesisentresminutsUdL-Iberus
Una de les representants de la UdL durant la seua presentació / Foto: Escola de Doctorat UdL

L'arrendament forçós de l'habitatge, l'efecte de tecnologies no tèrmiques a la tomata, el deteriorament de la capacitat funcional de la gent gran, i la validació d'una aplicació informàtica per a una patologia d'espatlla són els temes de les tesis doctorals que alumnes de la Universitat de Lleida (UdL) han presentat avui a Saragossa en la fase prèvia del Concurs Tesis en tres minuts que que organitza el Campus d'Excel·lència Internacional Iberus.

El certamen pretén conscienciar als futurs investigadors sobre la importància de divulgar la seua tasca i, alhora, contribuir a la cultura científica de la societat. El repte dels participants és saber condensar en tres minuts d'exposició pública una llarga tasca de recerca que, en el cas de les tesis, dura diversos anys; pel que són premiats els qui millor aconsegueixin transmetre al públic no especialitzat la importància del seu treball.

La Universitat de Saragossa ha celebrat avui la fase prèvia er als participants d'aquest campus i de la UdL; mentre que el dilluns 24, el Saló d'Actes de la Fase IV del Complex Científic Tecnològic de la Universitat de La Rioja (UR) acollirà la dels participants procedents de la Universitat Pública de Navarra (UPNA) i la pròpia UR.

Els millors participants d'aquesta fase prèvia participaran en la final que tindrà lloc al novembre a Saragossa. El certamen té tres premis: un primer, dotat amb 1.000 euros, a la millor comunicació d'una tesi doctoral i dos accèssits, de 600 euros cadascun.

Text: Oficina de Premsa UdL / Comunicació Campus Iberus