Campus Iberus lidera un projecte europeu sobre embalatges de plàstic

Dotat amb un milió d'euros, compta amb socis d'Espanya, Itàlia, Finlàndia i Polònia

iberus plàstics-b
Soliva, a la dreta, durant la reunió de llançament / Foto: Unizar
El campus Iberus d'excel·lència internacional de la Vall de l'Ebre, del qual forma part la Universitat de Lleida (UdL), lidera un projecte europeu de tres anys de durada sobre solucions innovadores i sostenibles en el sector dels envasos plàstics. PackAlliance – European alliance for innovation training and collaboration towards future packaging està dotat amb un milió d'euros compta amb 8 socis de l'Estat espanyol, Itàlia, Finlàndia i Polònia. El catedràtic laboral de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA) de la UdL, Robert Soliva, participa fins aquest dimecres en la reunió inicial, que té lloc a la Universitat de Saragossa (Unizar).

A banda de les universitats del Campus Iberus (UdL, Unizar, La Rioja i Pública de Navarra), també hi prenen part Ecoembes (Espanya), Tampere University of Applied Sciences (Finlàndia), Pyroll Group Ltd (Finlàndia), Università degli Studi di Salern (Itàlia), Consorzio per la Promozione della Cultura Plastica (Itàlia), AGH University of Science and Technology (Polònia) i Synthos S.A. (Polònia).

El  projecte l'han seleccionat entre un total de 193 propostes presentades dins del programa Erasmus+ Alianzas del Coneixement (Knowledge Alliances), un dels més competitius del programa Erasmus+. Es desenvoluparà en tres fases. La primera, de preparació, està liderada per la Tampere University of Applied Sciences (Finlàndia). Consistirà a avançar en nous materials i biomaterials, en el disseny ecològic i nous processos de fabricació i en la gestió de residus i la seua revaloració.

La segona fase, de desenvolupament, estarà liderada per la AGH University of Sciences and Technologies (Polònia) per al desenvolupament de materials per a dissenyar un programa de postgrau. També en aquesta fase, l'empresa Ecoembes s'encarregarà de la posada en marxa de hubs per a la col·laboració entre la universitat i les empreses.

Finalment, en la fase tercera, d'avaluació, es posarà en marxa un primer pilot del programa de postgrau que inclourà una part de docència semipresencial, d'uns cinc mesos de durada, i una altra pràctica en els hubs, de dos mesos. La intenció és que ho cursin 60 estudiants entre els quatre països i 24 d'ells podran optar a una mobilitat.

Text: Comunicación Unizar  / Premsa UdL