Cadaqués premia la trajectòria literària de Jaume Pont

Al 2012 el Cénacle Européen Francophone ja va distingir-lo per tota la seua obra

jaume pont
Jaume Pont recollint el premi. FOTO: Twitter Llibres del Segle
Jaume Pont Ibáñez, catedràtic emèrit de Literatura espanyola de la Universitat de Lleida i poeta, va rebre dissabte a Cadaqués el Premi a la Trajectòria Literària 2022 que atorga aquesta població empordanesa en el marc dels seus premis literaris. Pont, ja va ser distingit pel conjunt de la seua obra al 2012 amb el Premi Virgile de Poesia pel Cénacle Européen Francophone, una entitat formada per persones vinculades al món de la poesia, les arts i la cultura de tots els països de parla francesa.

Des que va sortir el seu poemari, Límits, al 1976, Pont ha publicat una desena de llibres de poemes que han estat traduïts a una vintena de llengües, així com diversos estudis literaris sobre Carlos Edmundo de Ory, Guillem Viladot o Jordi Jové. Doctor Honoris Causa por la Universitat Nacional i Kapodistríaca d'Atenes, és responsable, juntament amb Jordi Pàmias, de la voluminosa panoràmica Poetes de Ponent.

Aquest darrer premi a la trajectòria literària se suma, a més del Virgile de Poesia, al Vicent Andrés Estellés (1982) per Divan, el Premi de la Crítica Serra d'Or en dos ocasions (1991 i 1997) per Raó d'atzar i Vol de cendres, respectivament, el Nacional de la Crítica (2001) per Llibre de la frontera: de Musa Ibn-Al-Tubbi i el Carles Riba (2006) per Enlloc.

La seua darrera obra, Mirall de negra nit (Labreu 2020) és una elegia sobre la mort, però també un cant a la vida que comporta la mateixa poesia.

A més de Jaume Pont, Cadaqués també va premiar Josep Domènech Ponsatí, en l'apartat de poesia per l'obra El coeficient de flotabilitat, mentre que Josep Luís Bartolomé va guanyar el guardó en la categoria de periodisme per l'article Iu Sala Pomés.