Art, ciència i educació per conèixer el territori

L'artista saragossana Lara Almarcegui, en el II Congrés Híbrid de la UdL

Almarcegui
La instal·lació d'Almarcegui a la Biennal de Venècia / Foto: Designboom

L’Auditori del Centre de Cultures del Campus de Cappont de la Universitat de Lleida acull demà i dissabte el II Congrés Híbrid entre Arts, Ciències i Educació. Territorialitzant transdisciplinariament l'ensenyament i l'aprenentatge, que organitza la Facultat de Ciències de l’Educació de la UdL en col·laboració amb el Centre d’Art la Panera i l’Ajuntament de Lleida.

En aquesta segona edició, diferents artistes, escoles i institucions dedicades a l’art i a l’ensenyament presentaran diverses propostes per fer palesa la importància de la conjunció entre l’art, les ciències i l’educació.

El congrés s’articula a partir de les intervencions d’artistes que han exposat al Centre d’Art la Panera: Javier Peñafiel, Lara Almarcegui i Valeriano López. Així, a partir de les conferències d’aquests creadors, es presentaran projectes educatius transversals sobre el territori que ens envolta.

En aquest sentit, tres escoles de Lleida i Torrefarrera presentaran els seus projectes, com ara l’escola bressol municipal del Secà de Sant Pere, amb la Transformació del pati de l’escola en un jardí educatiu o Pufff, realitzat per alumnes del Grau de Primària de la Facultat de Ciències de l'Educació. Ambdós projectes es presenten en el marc de la conferència d’una de les artistes espanyoles amb més projecció internacional, Lara Almarcegui, que va representar Espanya en la darrera Biennal de Venècia. Almarcegui, és coneguda per intervencions i instal·lacions artístiques en el paisatge que tenen una fora càrrega de denúncia contra els excessos de l'urbanisme.

El congrés, amb 240 inscrits, acollirà també la presentació del llibre Lletres de Ciutats de Ricard Huerta (Universitat de València), on s'analitzen els espais urbans a partir dels signes escrits.

Altres ponents seran Anna Crosas (directora del Programa d'Arts Visuals de la Diputació de Barcelona), que presentarà el servei educatiu de l’exposició itinerant  Cara a cara; Aitziber Urtasun (responsable de Didàctica del Museu Fundació Jorge Oteiza), que parlarà del joc interactiu Oteiza en moviment; o Raquel Olalla (Universitat de Valladolid), responsable del projecte Territorialitzant espais d'Art Contemporani per a la intervenció socioeducativa amb col·lectius de gent gran: memòria quotidiana.

TEXT: Oficina de Premsa UdL/ Comunicació i Premsa La Panera