Uns 60 alumnes a l'Olimpíada Agroalimentària i Agroambiental

Les proves sobre Biologia, Tecnologia Industrial i Ciències de la terra i el Medi Ambient gairebé doblen inscrits

olimpiadaagronomsUdL2017
Un moment d'una de les proves / Foto: ETSEA-UdL

Un total de 62 alumnes  (29 nois i 33 noies) han participat a la 3a Olimpíada Agroalimentària i Agroambiental per a alumnat de Batxillerat a la Universitat de Lleida (UdL). Gairebé doblen els de l'any passat, quan van ser 36. Provenien d'onze instituts d'ensenyament secundari de Lleida i Tarragona: Josep Lladonosa, Col•legi Episcopal, Samuel Gili i Gaya, Ronda, Guindàvols, La Mitjana, Josep Vallverdú (Borges Blanques), La Salle i Terres de Ponent (Mollerussa), Els Planells (Artesa de Segre); i Turó (Constantí).

D'aquests estudiants, 29 han realitzat l'examen de Biologia, 19 el de Tecnologia Industrial i 14 el de Ciències de la terra i del Medi Ambient. En el cas de Biologia els exercicis tractaven sobre una xarxa tròfica en un ecosistema natural, i sobre l'optimització de la fertilització nitrogenada en un cultiu de blat de moro. En el cas de Tecnologia, s'havia de calcular la superfície necessària en uns panels solars per proveir d'energia un habitatge, i una instal·lació accionada per un sistema hidràulic. A Ciències de la Terra i del Medi Ambient s'havien de descriure diferents roques que es poden trobar en diversos medis sedimentaris, i avaluar la influència del maneig dels boscos en els recursos hídrics d'una conca del Pirineu.

Els guanyadors d'aquesta prova realitzada a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA) de la UdL tindran l'oportunitat de presentar-se a la fase estatal de l'Olimpíada que es farà aquest any a la Universitat Politènica de València els dies 16 i 17 de juny. L'estudiant millor classificat gaudirà, si l'interessa, de matrícula gratuïta durant el primer curs en qualsevol de les titulacions de Grau impartides a l'ETSEA.

A banda de l'Olimpíada Agroalimentària, la UdL també ha acollit aquest curs olimpíades de Física, Química, Geologia, Biologia, Economia i les proves Cangur de la Societat Catalana de Matemàtiques. Els premis a tots els guanyadors es lliuraran en un acte a finals de juny.