Alumnat de la UdL, en un torneig dialèctic a l'estil britànic

La 1a Copa de Debat BP en català comença a Barcelona el 31 de gener

BP-1920-5
Un moment de la formació. FOTO: Consell de l'Estudiantat UdL
Dos equips de dos alumnes cadascun de la Facultat de Dret, Economia i Turisme de la Universitat de Lleida (UdL) participaran els propers 31 de gener i 1 i 2 de febrer a Barcelona en la 1a Copa Catalunya de Debat BP (British Parliament) en català.

Es tracta de Josep Segarra (estudiant del grau de Dret) i d'Oriol Casanovas (del doble grau en Dret i Administració i Direcció d'Empreses) d'una banda, i de Marc Farré (alumne d'ADE) i Núria Sorolla (de Dret), de l'altra, que representaran la UdL en aquesta competició organitzada per l'agrupació d'estudiants Debat BP en català.

El debat BP és una modalitat acadèmica de discussió que emula les sessions del Parlament britànic. Els diferents equips representen les bancades del govern i de l'oposició tant a la Cambra alta com a la baixa. No coneixeran quin serà el seu rol i quina és la temàtica a defensar o a oposar-sei fins 15 minuts abans de l'inici de la competició i no podran utilitzar cap mitjà electrònic per preparar-se-la. Les intervencions solen durar entre cinc i set minuts i s'acompanyen dels formalismes i costums típiques que s'empren al Parlament Britànic per demanar la paraula, donar-la, intervenir, cridar a l'ordre etc.

Fins ara s'hi han inscrit un total de 28 equips d'estudiants procedent de les universitats de Barcelona, Autònoma de Barcelona, Pompeu Fabra, Ramon Llull, Politècnica de València i Lleida. A més dels quatre alumnes de la Universitat de Lleida que competiran, una altra estudiant de Dret de la UdL, Laura Rey, serà una de les quinze persones que formaran part del jurat que haurà de valorar els equips.

Divendres passat, Julia García i Gorka Samaniego, dos de les persones que han organitzat el torneig, van explicar a l'alumnat de la UdL que hi participarà com funcionarà la competició i quina és l'argumentació bàsica i els formalismes que s'empren en aquesta modalitat de debat.