Les empreses porten a la Fira UdL Treball prop de 80 llocs de feina

Programadors, professors d'anglès, enginyers i ADEs, els més buscats

SpeakTacularUdLFiraTreball
La xerrada SpeakTacular és la que ha aplegat més participants. FOTO: UdL

Prop de 20 d'empreses de les 80 que avui participen a la IV Fira UdL Treball han portat a la fira una vuitantena de llocs de feina. Es tracta de Starloop Studios (25), Bon Area (10), Mister English (10), i també Optima, Viatges Iltrida, Sustainable Agro Solutions Triangle, Generation RFID, Morian Biodesing, Mapfre, Sorigué, Serveto, Trota, Xtrategics, Alier, Castell del Remei, Gabinet Casas i Rodi. Els perfils més buscats són programadors informàtics, desenvolupadors web, graduats en Administració i direcció d'empreses (ADE), en enginyeries (agrònoma, industrial i de l'edificació) i professorat d'anglès.

A més, deu empreses ofereixen a lestudiantat de la Universitat de Lleida 30 llocs per fer-hi pràctiques com ara Estructuras Arqué (8), Xtrategics (6) o Mister English (5), mentre que l'Agència catalana de turisme, hi presenta set beques per a titulats per fer estades durant dos anys en alguna de les seues oficines a l'estranger.

Fins a migdia han passat per la Fira més de 500 estudiants i graduats de la Universitat, i s'espera que a la tarda hi acudeixen més. Als tallers que tenen lloc avui s'hi han inscrit un total de 520 persones, essent la xerrada central de la fira SpeakTacular la que ha atret un nombre més grans de persones.

El programa també incloïa dos presentacions corporatives, de la Xarxes Eures de col·laboració dels serveis públics d’ocupació per a facilitar la lliure circulació de treballadors entre els països i una altra de l'empresa grup de Serveis Triangle.

L'edició d'enguany de la Fira, amb 20 empreses més que l'any anterior, ha ampliat enguany el seu espai. Així, els 80 estands es reparteixen entre el Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera (53) i l'edifici Polivalent (27) del campus de Cappont. Les empreses, majoritàriament de Lleida, però també de Barcelona, Saragossa i València, pertanyen al sector agroalimentari, tecnològic, del transport, la construcció, l'enginyeria, les assegurances i consultories, l'ensenyament, el turisme, o l'àmbit sanitari, entre altres.

També hi participen una dotzena de col·legis professionals, serveis propis de la UdL (Consell de l'Estudiantat, Alumni UdL, Càtedra d'Emprenedoria, Servei d'Informació i Atenció Universitària), el Servei d'Ocupació de Catalunya, GlobaLleida, Europe Direct, l'Agència Catalana de Turisme i la Cambra de Comerç de Lleida, que hi acudeix per primer cop.

Durant la inauguració, que ha anat a càrrec de la vicerectora d'Estudiants de la UdL, Neus Vila, i altres autoritats locals, s'ha destacat el creixement la consolidació d'aquesta trobada que té com a objectiu fomentar l'ocupació dels titulats de la UdL tot posant en contacte estudiants, graduats i empreses.

Carregant el reproductor...