Certificat de qualitat AENOR a la gestió de documents de la UdL

L'ISO 30301 de la unitat d'Arxiu s'amplia al departament de Ciències Mèdiques Bàsiques

arxiuUdLcertificatAENOR2020
El personal auditor amb els responsables universitaris a la Facultat de Medicina. FOTO: UdL
El sistema de gestió per als documents que du a terme el Departament de Ciències Bàsiques de la Universitat de Lleida (UdL) ha obtingut el certificat en UNE ISO 30301 que atorga l'Associació Espanyola de Normalització i Certificació (AENOR). És la segona estructura de la UdL que ho aconsegueix després de superar satisfactòriament l'auditoria duta a terme recentment per experts d'AENOR.

La primera va ser la unitat d'Arxiu i Gestió de Documents, que l'obtingué al 2016, convertint-se en el primer servei d'arxiu de les universitats catalanes i espanyoles a ser distingit amb la certificació i que enguany, l'ha revalidada i ampliada.

La norma UNE ISO 30301 permet a la institució assolir la integració de la gestió dels documents en els processos d'activitat, de manera que, complint els requisits legals i obtenint el suport necessari per a la demostració de les accions realitzades, s'eliminen els duplicats i les redundàncies, s'optimitzen els resultats i es permet la utilització i l'explotació de la informació produïda com un actiu de l'organització, expliquen des d'AENOR.
Per la seua part, els responsables de la UdL implicats destaquen el pas endavant que en la gestió de documents de la Universitat significa haver revalidat i ampliat la norma UNE ISO 30301.

La reunió de presentació de resultats de l'auditoria externa va comptar amb la presència de la delegada d'AENOR a Catalunya, Eva Subirà, així com de la secretària general de la UdL, Dolors Toldrà.