A punt, els cursos de reforç per a futur alumnat de primer de l'ETSEA i l'EPS

Demà comencen els d'Agrònoms i dijous els de la Politècnica a Lleida i a Igualada

zero eps
Curs zero a l'EPS l'any passat. FOTO: UdL
Els cursos preparatoris, anomenats també 'zero' o propedèutics, de matèries com ara física, matemàtiques, química i les relacionades amb el disseny digital (geometria, programació, perspectiva i dibuix artístic) per a estudiants que cursaran primer a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA) i l'Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida, comencen demà a l'ETSEA i demà passat a l'EPS, tant al campus de Lleida com al d'Igualada.

Aquesta iniciativa, que es va engegar el curs 2014-2015 amb física i matemàtiques, ha anat incorporant noves àrees de coneixement com són la química i el disseny digital pel que fa l'EPS. L'objectiu és facilitar l'aprenentatge a l'alumnat de nou ingrés i garantir un seguiment adequat d'aquestes assignatures de primer curs.

Pel que fa a l'ETSEA, els cursos propedèutics s'impartiran des de demà 1 de setembre fins al dia 10 del mateix mes, a l'edifici 2 del campus, en horari de 9 a 11 h. per a la física, i de 11.30 a 13.30 h. per les matemàtiques. Cadascun té un cost de 60 € i les persones interessades encara s'hi poden matricular.

Els responsables del centre expliquen que tot i que aquesta formació estan pensada per a estudiantat que accedeix al grau en Enginyeria Agrària i Alimentària i al grau en Enginyeria Forestal, també poden ser de gran ajuda per als estudiants que inicien estudis del grau en Biotecnologia o del grau en Ciència i Tecnologia dels Aliments.

Quant a l'EPS, els cursos zero per reforçar la base en matemàtiques, física, química i els conceptes claus de primer del grau en Disseny Digital i Tecnologies Creatives, tindran lloc del 2 al 10 de setembre. Mentre que les classes de reforç en química tindran lloc al campus del Pla de la Massa d'Igualada, la resta d'àmbits es cursaran a Lleida. La matrícula, també resta oberta, en aquest cas, amb un cost per curs de 90 €.

Són matèries que pel seu caràcter fonamental i transversal, es consideren imprescindibles per cursar-ne altres de posteriors, més especialitzades. I quant a la formació relativa al grau en Disseny digital és tracta d'un curs preliminar sobre les assignatures reglades del grau, per tant, conté conceptes bàsics de repàs i de revisió amb l'objectiu  de refrescar coneixements ja adquirits, expliquen des de l'EPS.

Fins ara hi ha al voltant d'una vintena de persones als cursos preparatoris de l'ETSEA i prop d'una cinquantena als de l'EPS.