A punt, els cursos de reforç per a alumnat de primer de l'ETSEA i l'EPS

Dilluns comencen els d'Agrònoms i la setmana següent els de l'Escola Politècnica

eps2
Un dels cursos l'any passat a l'EPS / Foto: EPS-UdL
Els cursos preparatoris de matèries com ara física, matemàtiques, química i disseny digital per a estudiants que cursaran primer a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA) i l'Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida (EPS), comencen dilluns 7 a l'ETSEA i la setmana següent -14 o 15 de setembre- a l'EPS.

Aquesta iniciativa, que es va engegar el curs 2014-2015 amb física i matemàtiques, ha anat incorporant noves àrees com són la química i el disseny digital pel que fa l'EPS. L'objectiu és facilitar-ne l'aprenentatge a l'alumnat de nou ingrés.

Pel que fa l'ETSEA, els cursos propedèutics s'impartiran des de dilluns 7 de setembre fins al dia 18 del mateix mes, a les aules 2.0.03, 2.1.03 i 2.1.04 del campus, en horari de 9 a 11 h. per la física, i de 11.30 a 13.30 h. per les matemàtiques. Cadascun té un cost de 60 €.

Les persones interessades poden inscriure's a la web d'aquest centre durant aquesta setmana o demanar informació a la direcció d'estudis de l'ETSEA (de@etsea.udl.cat).

Explica Jordi Graell, director de l'Escola, que el repàs en nocions introductòries d’aquestes matèries bàsiques permet afrontar amb millor preparació i èxit l’inici del primer curs en les titulacions on hi tenen un pes important, sobre tot en el cas de les enginyeries, com ara com el grau en Enginyeria  agrària i alimentària i el grau en Enginyeria forestal.

Quant a l'EPS, els cursos zero per reforçar la base en matemàtiques, física, química i disseny digital i tecnologies creatives tindran lloc del 14 al 23 (física) i del 15 al 23 de setembre, tant a la capital del Segrià com al campus UdL-Igualada

"Són assignatures que, pel seu caràcter fonamental i transversal, es consideren imprescindibles per cursar-ne altres de posteriors més especialitzades", destaca la directora de l'EPS, Magda Valls. A més, enguany, "a causa de la COVID-19, l'alumnat de Batxillerat i Cicles Formatius de Grau Superior ha patit, malgrat l'esforç dels centres i el professorat, una forta readaptació de la docència que pot afectar a l'assoliment adequat de continguts i conceptes necessaris en la seua futura titulació universitària”, afegeix.

La matrícula es farà des de dilluns 7 fins al 14 de setembre en línia o presencialment a la secretaria de direcció de l'EPS. Cal recordar que l'alumnat de primer curs de la UdL no començarà el curs 2020-2021 fins el 30 de setembre.