Una professora de l'ETSEA, a l'Acadèmia de les Ciències Veterinàries

Teresa Capell hi ingressa com a acadèmica corresponent

AcademiaCienciesVeterinariesUdLTeresaCapell
Capell al centre acompanyada dels responsables de l'Acadèmica i de la UdL. FOTO: UdL
Teresa Capell, directora del departament de Producció vegetal i ciència forestal de la Universitat de Lleida (UdL), va ingressar divendres a l'Acadèmia de Ciències Veterinàries de Catalunya com a acadèmica corresponent. Aquesta institució, creada al 1960, té com a finalitats principals l'estudi, la investigació i el desenvolupament de les ciències veterinàries a Catalunya, l'assessorament a organismes públics i privats, i l'establiment de relacions científiques amb altres entitats del mateix àmbit. Entre els seus membres també hi ha els professors de la UdL, Eduardo Angulo i Carmina Nogareda, en aquest cas, com a acadèmics numeraris.

Capell, nascuda a Torregrossa al 1964, és llicenciada i doctorada en Farmàcia per la Universitat de Barcelona. Ingressa a la UdL al 2004 com a investigadora Ramon y Cajal provinent de l'Institut Fraunhofer de Biologia Molecular i Ecologia Aplicada de Schmallenberg (Alemanya). Des del 2011, es catedràtica laboral de la UdL, on imparteix docència en programes de màster i de grau de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària.

Membre del grup de recerca Unitat de Biotecnologia i Bioeconomia Agrària, les seues línies d'investigació tenen a veure amb  l'enginyeria genètica de plantes per a la producció de molècules d'ús farmacèutic i per a la seua millora nutricional. És membre corresponent de la Reial acadèmia de farmàcia de Catalunya, editora associada de la revista Transgenic reserach i l'any passat va rebre un dels premis Mensa al coneixement.

En el seu discurs d'ingrés a l'Acadèmia, que duia per títol Nutrició i salut animal mitjançant la biotecnologia, Capell ha defensat l'ús d'aquesta disciplina per resoldre els problemes provocats per l'agricultura i la ramaderia intensives. "La biotecnologia aplicada a les plantes s'ofereix com a una d'aquestes solucions", va afirmar. Segons la investigadora, el cultiu del panís Bt transgènic ha tingut un "impacte positiu" tant a nivell agrícola com mediambiental i la biotecnologia vegetal per alimentar el bestiar també té un impacte positiu en el medi.

L'acte va tenir lloc a l'ETSEA i va comptar, entre altres, amb el rector de la UdL, Jaume Puy, i el president de l'Acadèmia, Josep Llupià.