9 de setembre de 2013

El Campus Iberus ofertarà el curs vinent un títol propi en emprenedoria

. El Consell rector del consorci aprova a la UdL el Pla d'acció per al 2014

Campus Iberus / Universitat de Lleida [+] AMPLIAR IMATGEEls assistents a la reunió davant l'edifici del Rectorat / FOTO: UdL
Un títol propi en emprenedoria serà una de les primeres accions en formació conjunta que posarà en marxa el Campus Iberus durant el curs 2014-2015. Així ho ha anunciat Felipe Pétriz, el president d'aquest consorci format per les universitats de Lleida, Saragossa, la Rioja i Pública de Navarra, en finalitzar la reunió del seu Consell rector que s'ha celebrat avui a la Universitat de Lleida (UdL).

Segons Pétriz, aquest títol se sumaria a un postgrau i a un doctorat, les temàtiques dels quals encara no estan ultimades, que es coordinarien des del futur Centre de Postgrau i Doctorat Internacional del Campus Iberus, "destinat a oferir formació d'excel·lència comuna i a captar talent", ha afegit.

A més d'aquestes accions, el Consell rector ha aprovat la resta de línies d'actuació per al 2014. Entre elles, el desenvolupament d'aliances amb universitats nacionals i estrangeres en docència i investigació -especialment amb les del campus transfronterer EBRoS, que inclou les de Pau i PRES de Tolosa; la posada en marxa una unitat de Projectes Europeus que en potenciï la presentació conjunta per millorar la interacció empresa-campus; i la implementació d'una plataforma d'ocupabilitat del Campus Iberus.

El títol en emprenedoria se sumaria a un postgrau i a un doctorat, coordinats des del futur Centre de Postgrau i Doctorat Internacional del Campus Iberus, destinat a oferir formació d'excel·lència comuna i captar talent
Felipe Pétriz, han insistit en el fet que independentment del finançament del què es disposi "creiem en el model i en els objectius del campus Iberus i volem aconseguir les fites que ens hem marcat". "Treballarem perquè tant el sector públic com el privat s'impliquin amb els nostres objectius", ha afegit

Per la seua part, el rector de la UdL, Roberto Fernández, ha destacat la singularitat del Campus Iberus, en ser l'únic campus d'excel·lència que aplega universitats de quatre comunitats autònomes diferents, i l'ha definit com a "una oportunitat fonamental i transcendental per contribuir al desenvolupament dels nostres territoris".

El Consell rector del Campus Iberus, integrat pels rectors, presidents de Consells Socials i coordinadors del campus de les quatre universitats que el componen, a més del president del consorci, també ha donat llum verda a la Memòria d'actuacions del 2013.