9 de novembre de 2010

El codesenvolupament com a oportunitat en temps de crisi, a debat a la UdL

. La Facultat de Dret i Economia acull les jornades els dies 11 i 12
audio
El codesenvolupament com a oportunitat
Foto: Fundació Catalunya Oberta
[+] AMPLIAR IMATGE
La Facultat de Dret i Economia de la Universitat de Lleida acull dijous i divendres les 10es Jornades de Codesenvolupament, que organitzen conjuntament la Fundació Pagesos Solidaris, la UdL a través del Centre de Cooperació per al Desenvolupament Rural (CCDR) i l’Oficina de Cooperació i Solidaritat (OCiS), la Coordinadora d’ONGD i aMS de Lleida i la Paeria. Sota el títol Codesenvolupament en el context de crisi mundial. Reptes de futur, tenen com a objectiu aprofundir en els discursos actuals, extreure conclusions i dibuixar noves línies d’actuació en aquest àmbit.

La trobada pretén ser un espai de reflexió, debat i intercanvi d’experiències. Les jornades s’estructuren en dos espais estretament relacionats: taules de debat i tallers pràctics. Pel que fa a les taules, comptaran amb la presència de figures destacades en l’àmbit del codesenvolupament, com ara el director de l'Instituto Complutense d'Estudis Internacionals de Madrid, José Antonio Alonso, que impartirà la conferència de cloenda. Els tallers tractaran diferents experiències a Mali, Marroc i Bolívia.
En el marc de les 10es Jornades també es presentarà Migraciones y desarrollo, una publicació conjunta de la UdL, la Coordinadora d'ONGD i la Paeria, És fruit del I Congrés Internacional de Codesenvolupament (Lleida, 2008) i recull la recerca en aquest àmbit, amb visions variades i tot sovint crítiques sobre el codesenvolupament, així com un gran ventall d'experiències pràctiques, incloses les que s'han impulsat des de la ciutat de Lleida. El llibre està disponible al CDOCS de la UdL.

L’experiència de codesenvolupament que es porta a terme a Lleida és pionera a nivell estatal i els seus orígens es poden situar a l’any 2001, quan Pagesos Solidaris estableix un fòrum de debat i reflexió sobre Immigració i Desenvolupament que ve seguit d’unes jornades anuals sobre codesenvolupament.

PROGRAMA DE LES JORNADES