9 de juliol de 2013

Dos estudiants de l'EPS becats pel programa 'Google Summer of Code'

. Joan Llimiñana i Ismael Arroyo desenvolupen els seus projectes al Laboratori TIC del Parc Científic

Beques Google Summer of Code per a estudiants de l'EPS de la Universitat de Lleida [+] AMPLIAR IMATGEL'acte va tenir lloc ahir al PCiTAL / FOTO: PCiTAL
El president del Parc Científic i rector de la Universitat de Lleida (UdL), Roberto Fernández, i el vicepresident, Àngel Ros, van saludar ahir els estudiants de l’Escola Politècnica Superior de la UdL becats pel programa Google Summer of Code. Joan Llimiñana i Ismael Arroyo desenvolupen aquest estiu els seus projectes al Laboratori TIC del Parc Científic.

La trobada ha tingut lloc durant la presentació pública del Laboratori TIC, un espai ubicat al Viver que es dedica a la recerca, el desenvolupament de projectes i l’intercanvi d’experiències entre les empreses del Parc i els grups de recerca de la UdL, especialment amb els de l’Escola Politècnica Superior (EPS).

Actualment, estan en marxa diversos projectes al Laboratori TIC en col·laboració amb diferents empreses:
-    Liquid Galaxy Lab, amb l’EPS i Ponent 2002
-    Usabilitat i web semàntica, amb GFT IT i el Grup de recerca GRIHO
-    Comunicacions, amb Lleida.net i l’EPS

Els projectes de Joan Llimiñana i Ismael Arroyo, Open Data i Benchmarking respectivament, es desenvolupen en el marc de la tecnologia Liquid Galaxy Lab de Google. Aquests dos projectes figuren entre els 1.400 projectes seleccionats per Google Summer of Code entre 30.000 presentats de tot el món. Els estudiants lleidatans cobraran 5.000 €.

D’altra banda, el president i el vicepresident del Parc han presidit la presentació del Lleida Google Developers Group (GDG), a càrrec d’Andreu Ibáñez, responsable de Projectes de Ponent 2002, que ja compta amb 48 inscrits.

Els GDG són iniciatives de persones interessades en la tecnologia Google que es reuneixen i organitzen activitats per parlar i actualitzar coneixements. Cal complir determinades condicions per ser reconeguts oficialment per Google. Actualment, només hi ha 10 GDG a Espanya i 400 a tot el món.

El GDG de Lleida va celebrar una trobada dissabte passat i va presentar les famoses Google Glass. Ara prepara un Devfest, unes xerrades tècniques, per a l’octubre d’enguany.

Text: Comunicació PCiTAL.