9 de juliol de 2013

La UdL, una de les universitats públiques més productives de l'Estat

El rànquing de la Fundació BBVA i l'Ivie la situa com la vuitena en recerca

Cappont Universitat de LleidaLa Universitat de Lleida (UdL) es troba entre les millors de tot Espanya quant a productivitat, segons l'U-Ranking, un sistema de classificació elaborat per la Fundació BBVA i l'Institut Valencià d'Investigacions Econòmiques (Ivie) que ha examinat les 48 universitats públiques de l'Estat. La UdL se situa en tretzena posició global, vuitena en recerca, desena en docència i trenta-setena en innovació i desenvolupament tecnològic.

L'informe destaca especialment el creixement que la UdL ha experimentat en l'àrea de recerca i posa de relleu que, amb aquest increment de la seua qualitat investigadora, supera universitats com l'Autònoma de Barcelona, la Complutense de Madrid o la de Salamanca. Quant a docència, la Universitat de Lleida també es situa per sobre d'altres històriques com la d'Alcalà d'Henares o la de Santiago de Compostel·la.

Les classificacions generades per U-Ranking ofereixen ordenacions segons el volum de resultats obtinguts per cada universitat i segons la productivitat, tenint en compte la grandària de cada centre. La Pompeu Fabra és la universitat més productiva, tant a nivell global com en docència i en recerca. Mentre, la Politècnica de València lidera el rànquing en innovació i desenvolupament tecnològic. En volum de producció el primer lloc és per a la Complutense de Madrid, mentre en aquesta categoria la UdL cau fins al lloc 44.

Per elaborar els rànquings d'aquest projecte s'han seleccionat variables que representen els recursos captats –per exemple, els recursos competitius per a recerca-, la producció –per exemple, la taxa d'èxit dels alumnes o els documents publicats per professor-, la qualitat –per exemple, el factor mitjà d'impacte de les publicacions o les patents comercialitzades– i la internacionalització –per exemple, els alumnes que participen en programes d'intercanvi, les coautories internacionals de publicacions o els fons captats en convocatòries europees de projectes de recerca.

RÀNKINGS ISSUE 2013